تاکید ظریف بر آزادی دیپلمات ربوده‌شده ایرانی

۱۰ خرداد ۱۳۹۳ | ۰۱:۲۴ کد : ۱۹۳۳۵۸۴ سرخط اخبار

وزیر خارجه کشورمان در دیدار همتای یمنی با قدردانی از همکاری های دولت یمن در پیگیری وضعیت دیپلمات ایرانی ربوده شده، بر تداوم پیگیری جدی و اقدام صنعا در این زمینه تاکید کرد.

 به گزارش خبرگزاری فارس،  ابوبکر عمر القربی وزیر خارجه یمن در حاشیه اجلاس مشترک عدم تعهد و اجلاس گروه هفتادوهفت در الجزایر  با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات وزیر خارجه یمن با اشاره به تحولات پرشتاب منطقه بر لزوم همکاری مشترک کشورهای منطقه برای حل مشکلات تاکید کرد و خاطر نشان ساخت که امکانات کشورهای منطقه باید در خدمت منافع مشترک قرار گیرد.

وی با اشاره به مذاکرات اخیر ایران و یمن در خلال سفر معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان به صنعا و تشکیل کمیته سیاسی مشترک امادگی کشورش را برای تقویت مناسبات فیمابین و حل برخی مشکلات اعلام کرد.

ظریف نیز با اشاره به اینکه منطقه با چالشهایی همچون تروریسم و افراط گرایی روبروست و باید برای آن چاره اندیشی شود آمادگی کشورمان را برای توسعه روابط و همکاری دو کشور در زمینه های مختلف منطقه ای و بین المللی اعلام کرد.

وزیر خارجه کشورمان همچنین با تشکر از همکاری های دولت یمن و پیگیری وضعیت دیپلمات ایرانی ربوده شده در این کشور بر تداوم پیگیری جدی و اقدامات دولت یمن در این زمینه تاکید کرد.


نظر شما :