اوباما و چالش «فصل طولانی جنگ‌»

۰۹ خرداد ۱۳۹۳ | ۰۴:۰۶ کد : ۱۹۳۳۵۵۰ سرخط اخبار

«فصل طولانی جنگ » اصطلاحی است که اوباما مدعی شده در پی پایان دادن به آنهاست اما او برای نیل به این هدف با مشکلاتی روبروست که نیویورک تایمز آنها را بررسی کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، به چالش های باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در محافل سیاسی داخلی کشور برای جلوگیری از راه اندازی جنگی دیگر اشاره کرده است.

این روزنامه آمریکایی می نویسد: «اوباما هنگامی که این روزها به ارزیابی ها از سیاست خارجی اش گوش می کند به شدت غمگین می شود.»

نیویورک تایمز به انتقادات جمهوری خواهان از سیاست خارجی اوباما در کشورهای اوکراین، سوریه و افغانستان اشاره کرده و می نویسد مشخص نیست آنها از رئیس جمهور می خواهند وارد جنگی دیگر شود یا جنگی را ادامه دهد که همین الان هم طولانی ترین جنگ آمریکا لقب گرفته است.

به نوشته این گزارش، اوباما پس از پنج سال ماندن در قدرت اکنون کاملاً متقاعد شده که آمریکا باید در فراسوی مرزهای کشورش نقشی فعال ایفا کند اما در عین حال او می داند که باید از افتادن در ورطه بحران های بین المللی که گریبان دولت های قبلی اش را گرفته بود هم اجتناب کند. نیویورک تایمز به نقل جمله ای از رئیس جمهور آمریکا پرداخته و می نویسد: «اکنون زمان پایان دادن به چیزی است که اوباما آن را فصل طولانی جنگ می خواند.»

نیویورک تایمز می نویسد منتقدان اوباما این اظهارات وی را نمود دیگری از انفعال وی در سیاست خارجی و پایانی بر چندین دهه رهبری آمریکا در عرصه جهان می گیرند.

در مقابل، استدلال آقای اوباما این است که از زمان جنگ جهانی دوم پرهزینه ترین مشکلات آمریکا نه از خویشتنداری، بلکه از اشتیاق این کشور برای آغاز ماجراجویی های نظامی، بدون در نظر گرفتن پیامدهای آن نشات گرفته اند.


نظر شما :