افزایش حضور سرمایه‌گذاران و تجار آمریکایی در ایران

۰۷ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۲:۲۹ کد : ۱۹۳۳۵۱۰ سرخط اخبار

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست طی گزارشی از تلاش سرمایه گذاران و شرکتهای این کشور برای ورود به بازار ایران و نیز افزایش سرمایه گذاری خارجی در ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه واشنگتن پست طی گزارشی  تحت عنوان "تجار آمریکایی در تصور بازگشت به ایران" نوشت: برای اولین بار در دهه های گذشته تجار آمریکایی سفر به تهران را با هدف احتمال ایجاد روابط تجاری و بازگشایی کانال های تجاری مسدود شده تحت نظر قرار داده اند.

بنابراین گزارش، با وجود تحریم های اعمال شده علیه ایران سفر به این کشور امکان پذیر است و شهروندان آمریکایی قادر به اخذ روادید هستند و می توانند در زمینه های مختلف تجاری چون بورس، امور کشاورزی و فن آوری برنامه هایی را داشته باشند.

این روزنامه در ادامه با اشاره به باز بودن درهای ایران بر روی سرمایه گذاران خارجی از ورود خودرو سازان و شرکت های بزرگ نفتی آمریکایی به ایران در آینده خبر داد.

به نوشته این روزنامه، با وجود تحریم های اعمال شده سازمان توسعه و تجارت جهانی از افزایش سرمایه گذراری های خارجی در ایران خبر داده است.

واشنگتن پست تاکید کرد که فضای بالقوه ای برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد و در زمان فقدان روابط دیپلماتیک بین دو طرف چنین اقدامی می تواند به تنش زدایی بین دو طرف کمک نماید.

"دیک سایمون»، مدیر عامل یک شرکت آمریکایی در این زمینه گفت: فرصت های شگفت انگیزی برای سرمایه گذاران خارجی در ایران وجود دارد.

یک عضو ارسد شورای موسوم به "نیاک" در این باره گفت: افراد زیادی در داخل و خارج آمریکا نسبت به ارزش سرمایه گذاری در ایران واقف هستند.

این گزارش حاکیست، برقراری تجارت بین دوطرف از چالش های جدی فراروست که مدت زمانی را برای برطرف شدن به خود اختصاص می دهد.

البته با رفع تحریم ها می توان حجم وسیعی از کالاهای آمریکایی را به ایران صادر کرد.


نظر شما :