عراقچی: گفت‌وگوها مفید بود

۰۶ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۹:۴۶ کد : ۱۹۳۳۴۴۰ سرخط اخبار

فرارو- دو روز مذاکره فشرده محمد جواد ظریف و کاترین اشتون در استانبول ترکیه پایان یافت. عباس عراقچی در این باره گفت این مذاکرات مفید بوده است.

به گزارش فرارو، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای رایزنی های ظریف و اشتون در استانبول را مفید و برای بررسی راهکارهای مختلف پیشبرد مذاکرات عنوان کرد و گفت: «قرار شد در صورت لزوم رایزنی ها در سطوح فنی و سیاسی تا قبل از مذاکرات بعدی وین برگزار شود.»

اوگفت: «قرار شد در صورت لزوم تا پیش از دور بعدی مذاکرات که قرار است 26 تا 30 خرداد در وین برگزار شود؛ گفت و گوها در دو سطح فنی و سیاسی ادامه یابد.»

از روز گذشته جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در استانبول وارد مذاکره شدند. این گفت و گو ها امروز صبح نیز ادامه پیدا کرد. 

صبح امروز نشست کارشناسی و فنی به ریاست حمید بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی و بین المللی وزارت خارجه و استفان کلمنت دستیار ارشد کاترین اشتون در حاشیه رایزنی های ظریف و اشتون برگزار شد.

همچنین شب گذشته اشتون و ظریف در ضیافت شام سفارت ایران شرکت کردند. 

ایران و 1+5 از بهمن ماه سال گذشته مذاکرات برای رسیدن به توافقی جامع با هدف تایید صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران، رفع نگرانی ها و لغو تحریم های هسته ای یک جانبه و بین المللی را آغاز کرده اند.

تاکنون چهار دور مذاکره در شهر وین برگزار شده است. آخرین دور مذاکرات 26 تا 29 اردیبهشت بدون نتیجه ای ملموس پایان یافت.

دو طرف در گفت وگوهای وین 4 که با هدف آغاز نگارش و تدوین متن توافق جامع انجام شد، نتوانستند به نتیجه ای قابل توجه برسند و در عمل هیچ چیز بر روی کاغذ نیامد.

مذاکرات بعدی ایران و 1+5 اواخر خرداد ماه (26 تا 30) در وین برگزار می شود.

جواد ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز استانبول را به مقصد الجزیره ترک می کند.

نشست میان دوره ای وزرای خارجه جنبش عدم تعهد چهارشنبه و پنجشنبه در الجزیره برپاست. جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر عهده دار ریاست این جنبش است.


نظر شما :