اوباما: پیمان امنیتی را با رئیس جمهور آینده افغانستان امضا می‎کنم

۰۵ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۷:۳۶ کد : ۱۹۳۳۳۷۸ سرخط اخبار

رئیس جمهور آمریکا پس از بازگشت از سفر 5 ساعته به کابل در تماس تلفنی به «حامدکرزی» رئیس جمهور افغانستان گفت که پیمان امنیتی کابل-واشنگتن را با رئیس جمهور آینده این کشور امضا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، کاخ ریاست جمهوری افغانستان امروز (دوشنبه) با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرده که اوباما پس از بازگشت از سفر به کابل در تماس تلفنی به رئیس جمهور این کشور گفت که وی پیمان امنیتی را با رئیس جمهور آینده افغانستان امضا خواهد کرد.

اوباما در این تماس تلفنی همچنین گفته که شمار دقیق نظامیان آمریکایی را که با امضای این پیمان در افغانستان باقی خواهند ماند، پیش از اعلام رسمی به رئیس جمهور این کشور خواهد گفت.

رئیس جمهور آمریکا در سفر از پیش اعلام نشده شب گذشته وارد فرودگاه نظامی «بگرام» افغانستان شد و با نظامیان آمریکایی دیدار کرد.

«کریم خرم» رئیس دفتر رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد که اوباما خواستار حضور کرزی در پایگاه نظامیان آمریکایی در بگرام شده بود، اما وی این درخواست را رد کرد.

اوباما زمانی که بین نظامیان آمریکایی در افغانستان حضور داشت هدف از این سفر خود را دیدار با آنان عنوان و تأکید کرد که هدف وی دیدار با مقام‎های افغان نیست.


نظر شما :