دانشگاه‌های مالزی کنفرانس مقابله با «ویروس شیعه» برگزار می‌کنند!

۰۳ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۵ کد : ۱۹۳۳۲۸۰ سرخط اخبار

گردهمایی نخستین ائتلاف ضد شیعی جهان در جاکارتا، پایتخت اندونزی در حالی در اواخر فروردین ماه امسال تشکیل شد که منطقه جنوب شرقی آسیا در سال های اخیر شاهد موج شیعه ستیزی بوده است. ریشه تشکیل ائتلاف ضدشیعی در جاکارتا در کنفرانسی دانسته شده است که دانشگاهی در مالزی درباره ویروس شیعه برگزار کرده است.

به گزارش «تابناک»، در پاییز سال گذشته دانشگاه مالزیایی USM سمیناری را با عنوان مقابله با ویروس شیعه برگزار کرده است. به گزارش روزنامه سان دیلی مالزی در این سمینار، مقامات ارشدی از دولت مالزی حضور داشته و زمیهان مد زین الغاری از معاونان وزیر کشور مالزی اظهار داشته است که «نیاز است آموزه های شیعه به سرعت متوقف شود». گردهمایی ائتلاف ضد شیعه در جاکارتا چند ماه بعد برگزار شد و در آن دیدگاه های مشابهی ابراز شد.

تارجونو ابو معاس رهبر ائتلاف ضدشیعه در همین رابطه به جاکارتا گلوب گفته است که «دولت ما باید مانند دولت مالزی باشد» که به سرکوب بی سابقه عقاید و شعائر شیعیان در مالزی و نیز سخنان الغاری اشاره دارد.

به نوشته اصلی ترین روزنامه مالزی، چند ماه پیش تان ساری خالد ابوبکر سربازرس پلیس مالزی مدعی شده است که «وقتی که شیعیان بزرگتر از آن شوند که بتوان آنها را محدود کرد، یک گروه شبه نظامی خواهند شد». از وی نقل شده است که گسترش شیعیان از طریق تجارت، آموزش، احزاب سیاسی و سازمان های غیردولتی در دست بررسی و رصد مقامات است.

به این ترتیب شیعیان مالزی به گرایشات نظامی گرایانه متهم نمی شوند بلکه ابوبکر سربازرس پلیس این ادعا را مطرح کرده است که وقتی جمعیت شیعیان به تعداد مشخصی برسد آن دست به اقدامات نظامی خواهند زد.

در گزارش یک روزنامه دیگر مالزیایی با عنوان «شیعیان مسلمان نیستند» آمده است که دپارتمان توسعه اسلامی مالزی تاکید دارد که همه شاخه های شیعه منحرف هستند و قوانین اسلامی را نقض می کنند.

در ماه گذشته، مقامات مالزیایی چندین تن و از جمله چند کودک را در جریان سرکوب جشن به مناسبت تولد (حضرت) زینب دختر امام علی و نوه پیامبر اسلام دستگیر کرد و با انتشار تصاویر این اقدام، منتقدان ابراز داشتند که دولت به جای این که تلاش خود را بر یافتن هواپیمای گم شده مالزیایی متمرکز کند، بر مسائل فرقه ای متمرکز شده است.

وقتی که دانشگاه‌های مالزی کنفرانس مقابله با «ویروس شیعه» برگزار می‌کنند!

در ابتدای امسال نیز، یک روحانی بازنشسته به دلیل در اختیار داشتن متون شیعه دستگیر شد که از نظر مقامات مالزیایی، غیرقانونی است.

وال استریت ژورنال نیز در همین رابطه به فتوایی در سال 1996 اشاره کرده است که انجام شعائر شیعی را منع کرده است و اخیرا نیز مورد توجه مجدد قرار گرفته و به حمله به شیعیان و بازداشت انها منجر شده است. در نتیجه این اقدامات برگزاری نماز و فعالیت های مذهبی شیعیان با اختلال مواجه شده است تا تنها اسلام مطلوب مقامات مالزی قابل اجرا باشد.

کلید واژه ها: مالزی شیعه شیعیان مالزیایی جاکارتا


نظر شما :