برنامه سفر نواز شریف در تهران

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۹:۵۵ کد : ۱۹۳۲۶۰۶ سرخط اخبار

محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان برای مذاکره با مقام های ارشد جمهوری اسلامی ایران، بررسی روابط دوجانبه و تقویت همکاری های اقتصادی فردا (یکشنبه) برای سفر رسمی دو روزه عازم تهران می شود.

به گزارش ایرنا وزارت امور خارجه پاکستان روز شنبه ضمن اعلام رسمی این خبر در بیانیه خود افزوده است: بازدید نواز شریف از ایران ؛ اولین دیدار میان مقام های بلند پایه ایران و پاکستان پس از تشکیل دولت های جدید در این دو کشور محسوب می شود.

وزارت خارجه پاکستان می افزاید: نخست وزیر پاکستان به دعوت حجت الاسلام و المسلمین دکتر ˈحسن روحانیˈ به تهران سفر می کند و نواز شریف قرار است در طول این سفر با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و دکتر روحانی رییس جمهوری ایران دیدار و گفت وگو کند.

در بیانیه مرکز دیپلماسی دولت اسلام آباد تصریح شده است؛ سطح روابط دوجانبه، تحولات منطقه ای و بین المللی و همچنین امور مشترک ایران و پاکستان در نشست مقام های ارشد دو کشور مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

براساس این گزارش؛ چند تفاهم نامه و قرارداد همکاری در زمینه های مختلف با هدف نهادینه کردن همکاری های مشترک و سودمند میان ایران و پاکستان در طول سفر نواز شریف به تهران میان دو طرف امضا می شود.

وزارت امور خارجه پاکستان اضافه کرد: سفر نخست وزیر این کشور به ایران بیانگر رویکرد شفاف اسلام آباد در پیگیری سیاست توسعه روابط دوجانبه و بنای چشم انداز روشن در تعاملات آتی ایران و پاکستان است.

این منبع نوشت: داشتن منطقه ای صلح آمیز از اولویت های سیاست دولت پاکستان محسوب شده و جمهوری اسلامی ایران از جایگاه مهمی در این سیاست برخوردار است.

وزارت امور خارجه پاکستان، تقویت روابط و همکاری های اقتصادی را از اهداف رو به جلو مقام های دو کشور خواند و افزود: در این خصوص؛ با ارتقای تعاملات میان مردم دو کشور , ظرفیت ها و سطح همکاری های تجاری میان ایران و پاکستان گسترش پیدا می کند.

ˈسرتاج عزیزˈ مشاور ارشد نخست وزیر در امنیت ملی و امور خارجی، سید ˈطارق فاطمیˈ دستیار ویژه نخست وزیر در امور خارجی، ˈعبدالمالک بلوچˈ سروزیر ایالت بلوچستان، سناتور ˈاسحاق دارˈ وزیر دارایی و امور اقتصاد، ˈشاهد خاقان عباسیˈ وزیر نفت و منابع طبیعی در میان هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی نواز شریف در سفر به ایران را تشکیل می دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان پیشتر گفته بود: سفر نواز شریف به تهران بمنظور ارتقای سطح همکاری ها دو کشور, برای دولت اسلام آباد بسیار سازنده خواهد بود.

کلید واژه ها: پاکستان نواز شریف نواز ایران و پاکستان امور خارجه پاکستان


نظر شما :