درخواست پاپ از طرفین بحران اوکراین

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۰۴:۳۵ کد : ۱۹۳۲۰۵۳ سرخط اخبار

 پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها از طرفین درگیر در بحران اوکراین، کلیساها و مردم این کشور خواست تا برای بازگشت صلح و ثبات سیاسی به این کشور همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، رهبر مذهبی کاتولیک ها و ˈآرسنی یاتسنیوکˈ نخست وزیر اوکراین در یک دیدار خصوصی 20 دقیقه ای در باره اوضاع کنونی اوکراین بحث و تبادل نظر کرددند.

پاپ در این دیدار ابراز امیدواری کرد تا تمام طرفین بطور سازنده در بازگرداندن ثبات سیاسی و اجتماعی در زمینه حقوق بین المللی و ترویج تفاهم میان ملت های منطقه همکاری کنند.

در این دیدار همچنین بر نقش خاص کلیساها، سازمان های مذهبی و مردم در زمینه احترام متقابل جریان ها و توافق میان تمام اعضا جامعه تاکید شد.

در پایان این دیدار به اقدامات بیشتر جامعه بین المللی در این رابطه اشاره شد .

پاپ در این دیدار قلم موزه واتیکان را که معمولا به سران دولت ها و کشورها اهدا می شود، به نخست وزیر اوکراین اهدا و ابراز امیدواری کرد تا با این قلم ˈصلح ˈ را امضا کند.

نخست وزیر اوکراین همچنین از پاپ خواست تا برای کشورش و ملت اوکراین و صلح و ثبات اروپا و جهان دعا کند.

یاتسنیوک همچنین با ˈپیئترو پارولینˈ نخست وزیر و ˈدومنیک ممبرتیˈ وزیر خارجه واتیکان دیدار و گفت و گو کرد.

نخست وزیر اوکراین که برای شرکت در مراسم روز یکشنبه (فردا) تقدیس دو پاپ پیشین به ایتالیا سفر کرده بود، پس از دیدار با پاپ به دلایل اوضاع کشورش مجبور به بازگشت شد.

نخست وزیر اوکراین در سفر به ایتالیا ابتدا با ˈمتئو رنتزیˈ همتای ایتالیایی خود دیدار و گفت و گو کرد .

نخست وزیر ایتالیا ضمن حمایت از اصلاحات سیاسی و اقتصادی در اوکراین یاداور تعهد برای احترام به توافقات ژنو شد.

رنتزی همچنین تاکید کرد که جامعه بین المللی انتظار دارد که انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین در تاریح 25 می آینده برگزار شود.


نظر شما :