رابرت فیسک: اوباما به فلسطینی‌ها خیانت می‌کند

۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۶ کد : ۱۹۳۲۰۳۷ سرخط اخبار

 در پی آشتی میان فتح و حماس، رابرت فیسک در مقاله ای در خصوص تحولات اخیر فلسطین نوشت: باراک اوباما به فلسطینی ها خیانت کرده و از روند صلح میان فلسطین و اسرائیل شانه خالی می کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رابرت فیسک، تحلیل گر مشهور روزنامه ایندیپندنت در مقاله ای در صفحه نخست این روزنامه نوشت: همگان به جز باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و جان کری، وزیر خارجه وی و تونی بلر، نخست وزیر اسبق انگلیس پیش بینی می کردند که مذاکرات میان طرف های اسرائیلی و فلسطینی به شکست بینجامد.

وی از جانبداری اوباما از طرف اسرائیلی انتقاد کرد و گفت: اوباما سخنان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را تکرار می کند و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به همپیمانی با یک سازمان تروریستی (حماس) که به دنبال تخریب رژیم صهیونیستی است، متهم می کند.

تحلیل گر روزنامه ایندیپندنت در ادامه گفت: عباس وعده داد که آشتی ملی فلسطین براساس به رسمیت شناختن اسرائیل، مخالفت با خشونت ها و احترام به توافق های پیشین باشد اما نتانیاهو بر لزوم به رسمیت شاختن اسرائیل به عنوان یک "کشور یهود" اصرار می ورزد و این امر بدان معناست که وی موجودیت ده ها هزار عرب اسرائیلی را نادیده گرفته است.

فیسک مواضع ضد و نقیض تل آویو را به باد سخره گرفت و گفت: مسئولان اسرائیلی می گویند مذاکره کننده فلسطینی وجود ندارد و زمانی که عباس تصمیم می گیرد میان فتح و حماس آشتی برقرار کند، نتانیاهو می گوید که صلح متوقف شده است.


نظر شما :