ابراز نگرانی تل‌آویو از توانمندی هسته‌ای ایران

۲۵ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۷:۴۷ کد : ۱۹۳۱۴۶۹ سرخط اخبار

وزیر امور استراتژیک اسرائیل در مصاحبه ای تأکید کرد اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا در خصوص توانمندی هسته ای ایران نمایانگر تسلیم شدن در برابر ایران و غیرقابل قبول است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «اووال استینیتز» وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو اسرائیل ضمن انتقاد از اظهارات اخیر «جان کری» وزیر خارجه آمریکا مبنی بر آنکه جهان احتمالاً بر سرکوب توانمندی هسته ای ایران نمی تواند اصرار ورزد، گفت که این به مفهوم تسلیم شدن در مقابل ایران است.

وی گفت:اسرائیل مخالف هرگونه راه حلی است که ایران را بعنوان یک کشور در آستانه هسته ای شدن برجای خود باقی گذارد.

استینیتز تأکید کرد: اظهارات کری در سنا در خصوص موضوع ایران و اهداف کنونی آمریکا نگران کننده، تعجب برانگیز و غیرقابل قبول است.

این وزیر صهیونیستی اینگونه ادامه داد: ما به مذاکرات با نگرانی می نگریم. ما با راه حل دیپلماتیک مخالف نیستیم اما مخالف راه حلی هستیم که به طور کامل تسیلم ایران شویم و ایران بعنوان یک کشور در آستانه دستیابی به سلاح های هسته ای باشد.

وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در کمیته روابط خارجی سنا همزمان با مذاکرات اتمی تهران 1+5 (آمریکا،انگلیس،فرانسه، روسیه،چین بعلاوه آلمان) علاوه یک در وین، اعلام کرد که اگر ایران تصمیم بگیرد بمب اتمی بسازد، این توانایی را دارد که ظرف دو ماه مواد لازم برای ساخت آن را تولید کند.

جان کری در حالیکه در این نشست پرسش و پاسخ سنا شرکت کرده بود با اعلام این مطلب، گفت: «من فکر می کنم امروز این را همه می دانند که ما با یک دوره معروف به «زمان رسیدن»، ظرف دو ماه روبرو هستیم.

رویترز گزارش کرد که«زمان رسیدن» طول دوره ای است که ایران می تواند اورانیوم لازم برای تولید یک بمب اتمی را تولید کند.

این ادعاهای صهیونیست ها با هدف تضعیف مذاکرات هسته ای به طور مداوم مطرح می شود اما نمایندگان 1+5 و آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها اعلام کرده اند که ایران به تعهدات خود در قبال توافق موقت ژنو پایبند بوده است.


نظر شما :