کودتا، ادعای تکراری اردوغان در مقابل مخالفان

۲۴ فروردین ۱۳۹۳ | ۰۴:۳۳ کد : ۱۹۳۱۳۹۶ سرخط اخبار

 رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه بار دیگر عملیات مبارزه با فساد مالی و ارتشا توسط پلیس و دادستانی استانبول را کودتایی علیه دولت آنکارا دانست.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری راست خبر ، اردوغان در همایش هفته وکلای دادگستری در استانبول به عملیات مبارزه با فساد مالی وارتشا در 26 آذر ماه گذشته که منجر به دستگیری شماری از منتسبان به دولت ترکیه شد ، اشاره کرد و ادامه داد: این عملیات تلاش برای کودتا علیه دولت آنکارا بود.

نخست وزیر ترکیه توضیح داد: با پایان دوران کودتاهای نظامی در ترکیه، بازیگرانی که خود را قیم مردم می دانند، مداخلاتی را در دستگاه قضایی انجام دادند.

اردوغان افزود: هنگامی که ما عملیات مبارزه با فساد مالی وارتشا را تلاش برای کودتا توصیف می کنیم برخی در داخل و خارج ترکیه این موضوع را نمی پذیرند اما این عملیات به صورت آشکار تلاش برای کودتا بود.

وی تاکید کرد که اعضای شبکه ای با نفوذ به دستگاه قضایی ترکیه آن را اسیر خود کرده اند و به صورت آشکار تلاش می کنند علیه دولت منتخب مردم کودتا کنند.

نخست وزیر ترکیه تاکید کرد: اقداماتی که در جهت زمینه سازی برای این عملیات صورت گرفت و شنود مکالمات تلفنی، کاملا غیر قانونی بود و عاملان این اقدامات، با نقض موازین حقوقی و قوانین، حمله ای بی شرمانه را علیه دولت انجام دادند.


نظر شما :