تصمیم نهایی هسته‌ای را رهبر عالی ایران خواهد گرفت

۲۳ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۶:۳۸ کد : ۱۹۳۱۳۶۸ سرخط اخبار

یک دیپلمات آمریکایی در گفت وگو با یک روزنامه عرب زبان، اذعان کرد که اگرچه اختلافاتی در ایران بر سر مساله هسته ای وجود دارد، اما تصمیم نهایی را در این مساله رهبر عالی ایران اتخاذ می کند.

به گزارش خبرگزاری فارس «فردریک هاف» فرستاده پیشین آمریکا در مرحله انتقالی سوریه در گفت و گو با السفیر، نسبت به توافق جامع هسته ای بین ایران و غرب ابراز امیدواری کامل کرد.

فردریک هاف  ابراز امیدواری کرد که رسیدن به توافق بین المللی در مورد پرونده هسته ای ایران در مدت تعیین شده یک امر ممکن باشد.

وی در ادامه گفت: به عنوان یک دیپلمات آمریکایی و با توجه به این که کشور من یکی از 7 کشور بزرگ است آنچه که می توانم با اطمینان بگویم این است که تلاش زیادی برای رسیدن به توافق نهایی صورت می گیرد.

فردریک هاف افزود : در ایران موانع و اختلاف نظرهای فراوانی وجود دارد و من معتقدم که تصمیم نهایی به رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران بازمی گردد.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه یک سال است از کار حکومتی دور هستم ولی دوستانی دارم که در مذاکرات هسته ای مشارکت دارند و کار و تلاش پیگیر به توافقی خوب و محکم تبدیل خواهد شد.

این دیپلمات آمریکایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران سوریه نسبت به احتمال موفقیت راه حل سیاسی در مورد این بحران ابراز ناامیدی کرد.


نظر شما :