پاکستان فروش سلاح به معارضان سوری را تکذیب کرد

۰۵ اسفند ۱۳۹۲ | ۲۰:۴۹ کد : ۱۹۲۹۱۹۱ سرخط اخبار

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای رسمی خبر فروش سلاح به معارضان سوری را بی پایه و اساس دانست که بر اساس فرضیه های غیر واقعی و برای جنجال آفرینی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام آباد ، «تسنیم اسلم» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز (دوشنبه) خبر فروش سلاح به مخالفان بشار اسد رئیس جمهور سوریه را رد کرد.

وی افزود: انتشار این خبر فقط یک جنجال رسانه ای است که رسانه های غربی به راه انداختند.

مقامات پاکستانی با انتقاد از انتشار این خبر ابراز داشتند: گسترش روابط دفاعی و نظامی به معنای دخالت پاکستان در امور سوریه نیست بلکه اسلام آباد همچنان بی طرفی خود را در این زمینه حفظ کرده است.

در همین حال، سناتور «محمد عدیل» رئیس کمیسیون روابط خارجی سنای پاکستان نیز امروز در گفت وگو با روزنامه «تریبون» در این باره گفت: ما پیش از این در مصوبه ای از دولت خواسته بودیم تا در قبال موضوع تغییر حکومت در سوریه بی طرف باشد و بنابراین دولت نمی تواند برخلاف مصوبات مبادرت به تغییر سیاسی های کشور کند.

خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه با انتشار خبری مدعی شد عربستان قرار است برای کمک به معارضان سوری از پاکستان موشک های ضد هوایی و ضد تانک خریداری کند.

خبرگزاری فرانسه گفت، راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان در ملاقات با سلطان بن عبد العزیز ولی عهد عربستان برای فروش سلاح به مخالفان بشار اسد به توافق رسید.

کارشناسان پاکستانی معتقدند، گرمی روابط اسلام آباد و ریاض فرصت خوبی فراهم کرده تا رسانه های غربی از جمله بی بی سی و خبرگزاری فرانسه از این فرصت به یک بازی رسانه ای علیه پاکستان دامن بزنند.

کلید واژه ها: پاکستان


نظر شما :