رضایت روسیه از روند رو به گسترش روابط با ایران

۱۴ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۵:۳۲ کد : ۱۹۲۸۲۵۰ سرخط اخبار

 "الیاس اوماخانوف" نایب رییس شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) در دیدار با مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو، و رئیس موسسه مطالعات ایران و اوراسی (ایراس)، با اشاره به روندتحولات بین المللی، توسعه همکاری های دو کشور به ویژه همکاری های پارلمانی را ضروری برشمرد.

به گزارش ایراس به نقل از بخش دیپلماسی عمومی و رسانه ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در  مسکو، در این ملاقات نایب رییس شورای فدراسیون روسیه ضمن اشاره به تفاهمات مشترک دوکشور در سطوح سیاسی و پارلمانی، آثار و نتایج این همکاری ها را در راستای ثبات و آرامش منطقه بااهمیت ارزیابی نمود. سناتور اوماخانوف که ریاست گروه پارلمانی روسیه و ایران را نیز برعهده دارد، با ابراز رضایت از گسترش روابط ایران و روسیه در تمامی زمینه های مورد علاقه، افزود: "نهادهای ذی ربط اجرایی و قانونگذاری نسبت به پی گیری توافقات سران دو کشور با جدیت کامل اقدام می نمایند."

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز ضرورت گسترش همه جانبه روابط ایران و روسیه را ناشی از اراده مقامات عالی دو کشور دانست و اظهار داشت: "رهبری معظم انقلاب اسلامی نسبت به تقویت ارتباطات با روسیه عنایت خاص دارند و سیاست دولت جدید ایران نیز مبتنی بر توسعه حداکثری روابط با روسیه است." دکتر سنای خاطر نشان کرد رئیس جمهور پوتین نیز بر آغاز فصل جدید در روابط دو کشور تصریح نموده است. بنابراین شرایط و فضای لازم برای جهش در روابط دو کشور مهیا می باشد.

در این دیدار اهم برنامه های حوزه دیپلماسی پارلمانی به ویژه سفر آتی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و همچنین نشست مشترک نخبگان با هدف هم اندیشی و تبادل نظر در خصوص موضوعات موردعلاقه طرفین، مورد بررسی قرار گرفت.

کلید واژه ها: روسیه


نظر شما :