انتظار جهش بزرگ در صادرات گاز ایران

۲۹ دی ۱۳۹۲ | ۱۴:۲۱ کد : ۱۹۲۷۵۳۹ سرخط اخبار

 معاون برنامه ریزی و امور هیدروکربوری وزیر نفت گفت: با بهره برداری از طرح های در دست اجرا، تراز تولید گاز در کشور بزودی بهبود خواهد یافت به طوری که می توان از سال 1394 به جهش بزرگ در صادرات گاز امیدوار شد.

منصور معظمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: پروژه های اولویت دار صنعت نفت و گاز در سال 1393 مانند فازهای پنجگانه پارس جنوبی و طرح های توسعه میادین مشترک در سال 1393 به بهره برداری می رسند.

معاون برنامه ریزی و امور هیدروکربوری وزیر نفت، افزود: با افزایش میزان صادرات گاز، درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز نیز به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در بدترین شرایط گازی قرار داریم، خاطرنشان کرد: در سال های گذشته طرح های افزایش برداشت گاز، پیشرفت اندکی داشته به طوری که تنها حجم کمی گاز وارد مدار تولید شده است. 

معظمی درخصوص راه های جذب سرمایه در بخش صنعت نفت و گاز، اظهار داشت: بیش از 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان در اقتصاد وجود دارد که می توان آن را به سوی طرح های صنعتی هدایت کرد.

معاون برنامه ریزی و امور هیدروکربوری وزیر نفت افزود: برای ورود بخش خصوصی به عرصه سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز باید به یک تفاهم و توافق روشن با بخش خصوصی دست یافت.

وی ادامه داد: حوزه های کاری فراوانی در صنعت نفت و گاز کشور وجود دارد که بخش خصوصی می تواند وارد فعالیت در آن بخش ها شود.

معظمی اضافه کرد: استفاده از منابع و تسهیلات صندوق توسعه ملی و سیستم بانکی راه دیگر جذب سرمایه های مورد نیاز صنعت نفت و گاز است.

معاون برنامه ریزی و امور هیدروکربوری وزیر نفت با بیان اینکه کمک وزارت نفت به بخش خصوصی باید نظام مند باشد، گفت: با واگذاری دانش فنی صنعت نفت و گاز به بخش خصوصی می توان زمینه حضور این بخش را در فعالیت های نفت و گاز بیش از پیش فراهم کرد.

کلید واژه ها: صنعت نفت و گاز


نظر شما :