تماس تلفنی وزیر خارجه یمن با ظریف

۲۹ دی ۱۳۹۲ | ۱۳:۵۰ کد : ۱۹۲۷۵۳۳ سرخط اخبار

به دنبال حادثه تروریستی حمله به دیپلمات ایران در یمن که منجر به شهادت وی شد، ابوبکر القربی وزیر خارجه یمن عصر شنبه در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز تأسف از این حادثه، شهادت دیپلمات ایرانی را به ظریف و خانواده شهید ابوالقاسم اسدی تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، وزیر خارجه یمن در این گفت وگوی تلفنی اظهار کرد: روابط با ایران از اهمیت بالایی برای یمن برخوردار است و نسبت به ارتقای امنیت سفارت و دیپلماتهای ایران اقدامات ضروری انجام خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه دولت یمن از هیچگونه تلاشی برای شناسایی و مجازات عاملین شهادت دیپلمات ایرانی فرو گذار نخواهد کرد، آمادگی کشورش را برای هرگونه همکاری با ایران از جمله پذیرش هیات اعزامی از کشورمان در این راستا اعلام داشت.

ابوبکر القربی همچنین بر تلاش دولت یمن برای آزادی یکی از دیپلمات های ایران که قبلا توسط تروریست ها در یمن ربوده شده ، تاکید کرد.

محمدجواد ظریف نیز حمله جنایتکارانه تروریست ها و شهادت دیپلمات ایرانی را محکوم و با اشاره به کنوانسیون های بین المللی، مسئولیت دولت یمن در حفظ امنیت سفارت و دیپلمات های ایران در مقابل هر گونه تعرض را یاد آوری کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: دولت ایران بر لزوم معرفی و محاکمه عاملین این حادثه در اسرع وقت اصرار دارد و کماکان در انتظار آزادی و تعیین سرنوشت احمد نوبخت دیپلمات ربوده شده است.

ظریف گفت که اینگونه اقدامات تروریستی هرگز نخواهد توانست بر عزم ایران برای گسترش روابط با یمن تاثیر بگذارد.


نظر شما :