اخبار غرب درباره سوریه را باور نکنید

۲۷ دی ۱۳۹۲ | ۲۰:۰۲ کد : ۱۹۲۷۴۷۷ سرخط اخبار

مفتی اعظم سوریه در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: ملت سوریه در ولایت شیعه و در دین سنی است و این ملت هرگز از هم متفرق نمی شوند، اخباری که درباره سوریه از رسانه های غربی منعکس می شود را باور نکنید.

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی با عنوان «قرآن کریم و نقش آن در وحدت امت اسلامی» با حضور آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، شیخ حمده بن عمر سعید مفتی اعظم تونس، شیخ احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه، شیخ نفیع الله عشیروف مفتی روسیه و جمع کثیری از علمای شیعه و سنی جهان اسلامی از کشورهای مختلف اسلامی برگزار شد.

در انتهای مراسم افتتاحیه شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی اعظم سوریه با تأکید بر اینکه امروز ما در حساس ترین مرحله تاریخ امت اسلامی هستیم، افزود: باید بررسی کنیم که مشکلات کجاست و راهکار مقابله با آن چیست، امروز ما به دلایل مختلف برای علم و عقیده مان می جنگیم، این ملت ایران بود که به جهانیان اعلام کرد که می خواهد هسته ای شود و به فعالیت های علمی بپردازد و توانست این دیوار را بشکند.

وی با اشاره به رهبری قدرتمندانه و عالمانه امام خمینی(ره) در ایران گفت: کسی باور نمی کرد که امام خمینی(ره) با وحدت امت کار خود را شروع کند و اساس کارش نیز کرامت انسانی و قداست دینداران بود، در این دوران هم امام خامنه ای در ایران هوشیارانه و خردمندانه به این مسیر ادامه داد، همه ما امت واحده هستیم، نخستین کشور در این مسیر ایران بود که با پاسداری و مقاومت خود وارد باشگاه هسته ای شد.

بدرالدین حسون با اشاره به اینکه ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست، آنهایی دنبالش هستند که به کشتار در هیروشیما و عراق و ضد ارتش ایران مبادرت ورزیدند، اظهار داشت: ملت ایران با رهبری اش در ژنو موفق شد و این اعتراف خود غرب است که سعی داشته بین ملت ایران تفرقه بیاندازد و با تحریم آن ها را وادار به عقب نشینی کند.

وی درباره سوریه و وضعیتش توضیح داد: ملت سوریه هم مانند ملت ایران در مقابل 86 کشور که سلاح و نیرو فرستادند، ایستادگی کرد ما به هلال شیعی اعتقادی نداریم، بلکه ایمان به رسول و کتاب مشترک و خاندان اهل بیت(ع) داریم که راه سعادت ما را نشان می دهند.

حسون با بیان اینکه ملت سوریه در ولایت شیعه و در دین سنی هستند، افزود: هرگز از هم متفرق نمی شویم، اخباری که درباره سوریه از سوی رسانه های غربی می رسد را باور نکنید، چون سوریه با رهبری مؤمنش ایستادگی می کند، دستان مردم سوریه را بگیرید و همانند ایران در کنار ما باشید، چون سوریه مجازات حمایت از مقاومتش را می پردازد.


نظر شما :