رسانه‌های ایران را برای اعراب ممنوع کنید

۲۷ دی ۱۳۹۲ | ۰۵:۱۲ کد : ۱۹۲۷۴۶۳ سرخط اخبار

روزنامه اینترنتی العرب با هشدار درباره تأثیرگذاری رسانه های جمهوری اسلامی ایران توصیه کرد که دولت های عربی باید علاوه بر اعمال تحریم های شدید علیه ایران و رسانه های این کشور، حتی از دسترسی شهروندان عرب به شبکه های ماهواره ای ایران جلوگیری کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه عرب زبان «العرب» روز پنجشنبه با انتشار مقاله ای نوشت: باید شهروندان عرب را از رسانه های ایران مصون نگه داشت، حتی اگر لازم باشد دسترسی به شبکه های ماهواره ای ایران برای شهروندان عرب ممنوع شود.

این روزنامه اینترنتی چاپ لندن مدعی شد: فعالان رسانه ای عرب گفته اند که ایران با بیان مواضع و سیاست های خود در قبال مسائل مختلف کشورهای عربی منطقه (حوزه خلیج فارس) و دیگر کشورهای عربی در رسانه های خود، استراتژی کلی را در قبال منطقه و کشورهای عربی در پیش گرفته است.

این روزنامه با طرح ادعاهای واهی درباره محتوای فعالیت های خبری و رسانه ای جمهوری اسلامی ایران افزود: فعالان رسانه ای عرب می گویند که رسانه های ایران به طور شبانه روز تمام هم و غم و امکانات رسانه ای خود را در جهت تحریک افکار عمومی عربی و تلاش برای جذب مخاطبان بیشتر به کار می گیرند.

بر اساس این گزارش، ایران از رسانه های دیداری و شنیداری مانند شبکه های العالم، الکوثر، رادیو تهران و دیگر شبکه ها مانند سحر و پرس تی وی در نبرد رسانه ای خود استفاده می کند.

این روزنامه با طرح این ادعا که ایران از شبکه های نزدیک به خود مانند المنار وابسته به حزب الله، الفرات وابسته به مجلس اعلای اسلامی عراق و شبکه الاقصی وابسته به جنبش حماس در نبرد تبلیغاتی خود بهره می جوید، افزود: خطوط کلی راهبرد رسانه های ایرانی، خدشه دار کردن چهره همه مخالفان سیاست های ایران و برملا کردن چهره آنان در زمینه های مختلف است و این همان چیزیست که در سیاست برنامه ها و شبکه های خبری و نیز سیاست تحریری خبرهای شبکه های العالم و سحر و نیز به طور کلی در برنامه های متنوع شبکه سحر (که به زبان عربی است و خطاب به مخاطبان دنیای عرب پخش می شود) به چشم می خورد.

به نوشته العرب توجه به برنامه های شبکه های ایرانی نشان می دهد که مرزهای فعالیت رسانه ای، از مرز شبکه ها و رسانه های گروهی فراتر رفته است و به تاسیس بخش هایی برای تحقیق و مطالعه در چارچوب طرح های هوشمندانه و بررسی شده مشابه بخش مطالعات و تحقیقات و تحقیقات و ارزیابی برنامه ریزی وابسته به سازمان صدا و سیمای ایران گسترش یافته است.

این روزنامه با طرح ادعاهایی درباره جهت دار بودن فعالیت رسانه های خبری ایران در جهان عرب افزود: رسانه های ایرانی و هم پیمانان آن با امکانات و ابزارهای رسانه ای خود، خصومت با شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل را در ازای مواضع مجانی به تصویر می کشند.

العرب با طرح موضوع تاثیرپذیری مخاطبان کشورهای عربی از رسانه های ایران خواستار اقدام مقام های این کشورها برای جلوگیری از نفوذ رسانه ای ایران شده و حتی ممنوع کردن دریافت تصاویر ماهواره ای شبکه های ایرانی در این کشورها را نیز به عنوان یک پیشنهاد دور از ذهن ندانسته است.

پیش از این نیز مقام های کشورهای عربی با قطع پخش شبکه های ماهواره ای ایران بر روی ماهوارهای نایل ست و عرب ست تلاش کردند که بر میزان نفوذ این شبکه تاثیر گذاشته و مخاطبان آن را کاهش دهند.


نظر شما :