دیدار دکتر ظریف با رئیس مجلس لبنان

۲۳ دی ۱۳۹۲ | ۲۱:۵۶ کد : ۱۹۲۷۳۱۶ سرخط اخبار

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان که سرگرم دیدار از لبنان می باشد ، بعداز ظهر روز دوشنبه با نبیه بری رئیس مجلس لبنان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان در این دیدار و پس از تسلیم دعوتنامه دکتر لاریجانی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی برای حضور رئیس مجلس لبنان در اجلاس  روسای پارلمان های عضو سازمان همکاری اسلامی ، از تحولات مثبتی که در فضای سیاسی داخلی لبنان در حال شکل گیری امت ، ابراز خرسندی کرد و نقش وی در همگرایی و تحقق وحدت دیدگاههای مختلف سیاسی ، مذهبی و دینی طیف های مختلف را  ارزشمند دانست.

دکتر ظریف با تشریح تحولات مذاکرات هسته ای کشورمان و گروه1+5 اظهار داشت: رژیم صهیونیستی نه تنها از اختلاف مذاهب اسلامی بهره برداری می کند بلکه از هرگونه تشنج در منطقه نیز به نفع خود استفاده می کند ، از اینرو نگرانی جدی این رژیم در روند تحولات مذاکرات هسته ای مشهود است.

وزیر امورخارجه کشورمان همچنین در این دیدار نگرانی در خصوص سرنوشت امام موسی صدر را نگرانی مشترک دو کشور دانست و برتلاش جمهوری اسلامی ایران در زمینه تعیین وضعیت امام موسی صدر و همراهان مفقود وی تاکید کرد.

نبیه بری رِئیس مجلس لبنان نیز در این دیدار ضمن تشریح فضای سیاسی داخلی لبنان دیدگاه خود درخصوص مسائل سوریه و تعامل کشورهای مهم اسلامی  را تبیین و نقش جمهوری اسلامی ایران در موضوعات منطقه را ستود .


نظر شما :