جزایری: با بی‌اعتمادی کامل مذاکره می‌کنیم

۲۲ دی ۱۳۹۲ | ۱۹:۱۶ کد : ۱۹۲۷۲۶۱ سرخط اخبار

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اصل مذاکرات ژنو مورد تایید نظام است و با آن مشکلی نیست و امیدواریم این مذاکرات بتواند باری از دوش نظام بردارد.

به گزارش خبرنگار مهر از استان یزد، سردار سیدمسعود جزایری، صبح یکشنبه در جمع الغدیریان استان اظهار داشت: نظام، مذاکرات ژنو را مورد تایید قرار داده زیرا معتقدیم با مذاکره می توانیم بخشی از سختی ها و مشکلاتی که دشمنان به ما تحمیل کرده اند را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: به همین دلیل نظام اسلامی، مذاکرات را پدیده ای مثبت می داند اما با بی اعتمادی کامل نسبت به طرف های مذاکره، پای میز حاضر می شود.

جزایری خاطرنشان کرد: به طور قطع و یقین، دشمنانی که این گونه برای ما مشکل ایجاد کرده اند، به این زودی ها عقب نشینی نمی کنند و ما همواره اطمینان داریم که آنها اقدامات ضد ایرانی و ضد اسلامی خود را تداوم می بخشند.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: گرچه دست دشمن برای ما رو شده و ایران در کمال بی اعتمادی در این مذاکرات حاضر می شود، اما نمی توان دشمن را دست کم گرفت و باید با هوشیاری بسیار بالا و کامل در این مذاکرات حاضر شد.

جزایری با بیان اینکه به احتمال زیاد سوریه نیز در این مذاکرات شرکت می کند، عنوان کرد: ملت و دولت سوریه نیز کمترین اعتمادی به آمریکایی ها ندارند زیرا آنها جنگ را به سوریه کشاندند و به ملت آن تحمیل کردند.

وی بیان کرد: سوریه نیز امیدوار است در این مذاکرات بتواند حق این ملت را بستاند.

دشمن شناسی رکنی مهم در مقابله با دشمن است

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این ارکان مقابله با دشمن، اظهار داشت: دشمن شناسی، نخستین رکن مقابله با دشمن است زیرا تا دشمن را نشناسیم و مقتصات کار او را ندانیم، مبارزه و مقابله با او امکانپذیر نیست.

جزایری بیان کرد: در دنیای امروز نیز دشمن ماهیتهای متفاوتی دارد به همین دلیل دشمن شناسی و توجه به این مهم، اهمیت بیشتری در دنیای امروز پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن یک روز با استفاده از ابزار مادیات و قدرت گرایی، روز دیگر با جنگ نرم، یک روز دیگر با اقدامات اقتصادی و... وارد میدان می شود و هر بار که از اقدامات خود نتیجه نگیرد، روش دیگری را مورد آزمایش قرار می دهد.

جنگ نرم به طور جامع و مفصل در دستور کار دشمن قرار دارد

جزایری عنوان کرد: دشمن وقتی در جنگ نظامی نتوانست به خواسته های خود دست پیدا کند، جنگ نرم را به طور مفصل و جامع در دستور کار خود قرار داد و با این وسیله تلاش می کند جمهوری اسلامی ایران را به تغییر رفتار و در نتیجه به سرنگونی برساند اما خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران  یک دوره جنگ سخت را با موفقیت در برابر طیف گسترده ای از دشمن طی کرده است.

وی تصریح کرد: امروز باید آحاد مختلف جامعه به خصوص نخبگان، دانشگاهیان، رسانه ها و اصحاب معرفت و بصیرت با برنامه ریزی تلاش کنند در جنگ دوم یعنی جنگ نرم دشمن را با ناکامی مواجه کنند و عبور از این گردنه می تواند فضاهای جدیدی را روبروی انقلاب اسلامی جامعه بشریت به وجود بیاورد.


نظر شما :