واکنش کرزی به استفاده طالبان از دختر 10ساله برای حملات انتحاری

۱۸ دی ۱۳۹۲ | ۰۰:۳۶ کد : ۱۹۲۷۰۵۲ سرخط اخبار

کابل – ایرنا – ˈحامد کرزیˈ رئیس جمهوری افغانستان با سرزنش استفاده از دختر 10 ساله افغان برای حملات انتحاری، اجبار کودکان توسط مخالفان مسلح به انجام عملیات انتحاری را خلاف ارزش های انسانی و دین مبین اسلام دانست.

80984753-5402793.jpg

به گزارش ایرنا رییس جمهور افغانستان روز سه شنبه در واکنش به دستگیری دختر بچه ده ساله افغان که با جلیقه انفجاری قصد حمله انتحاری بر ضد نیروهای افغان را داشت، گفت: استفاده از کودکان و اجبار آنان به انجام حملات انتحاری خلاف ارزش های انسانی و دین اسلام است.

وزارت کشور افغانستان روز گذشته از دستگیری دختر ده ساله افغان به نام سپور در شهرستان خانشین استان هلمند خبر داد که جلیقه انفجاری به تن داشت و در انتظار کاروان نظامیان بود.

کرزی در ادامه گفت: کودکان آینده سازان افغانستان هستند و باید زمینه تعلیم و تربیت آنان فراهم شود نه اینکه برای حملات انتحاری مورد استفاده قرار گیرند.

رییس جمهور افغانستان اینگونه اقدامات را در تضاد با فرهنگ افغانستان دانست و از نیروهای طالبان خواست از اینگونه اقدامات دست بردارند.

بر اساس گزارشها سپور پس از دستگیری به نیروهای امنیتی افغان گفت توسط برادرش که یکی از فرماندهان طالبان است برای انجام حمله انتحاری آماده شده بود.

ˈحمید الله صدیقیˈ معاون پلیس مرزی در استان هلمند افغانستان روز گذشته اعلام کرد این دختر ده ساله، قصد داشت در یک حمله انتحاری نیروهای پلیس مرزی افغانستان را هدف قرار دهد

پیش از این سخنگوی یونیسف در کابل اعلام کرد طی سال 2011 میلادی 316 تن از نوجوانان و کودکان توسط مخالفان مسلح برای انجام عملیات تخریبی جذب شده بودند.

مدتی پیش هم مقامات محلی در استان لغمان در شرق افغانستان اعلام کردند تعدادی از مخالفان مسلح را که قصد داشتند ۲۱ کودک افغان را که بین 6 تا 10 سال داشتند به پاکستان انتقال دهند، بازداشت کرده اند و این کودکان را به خانواده هایشان در استان نورستان تحویل داده اند.


نظر شما :