تذکر اتحادیه اروپا به اردوغان

۰۴ دی ۱۳۹۲ | ۱۶:۲۰ کد : ۱۹۲۶۵۲۳ سرخط اخبار

 سفیر آمریکا در ترکیه با انتشار بیانیه ای ادعای رسانه ها مبنی بر دست داشتن وی در تحقیقات اختلاس ترکیه را رد کرد.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه حریت، آمریکا با توجه به اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه مبنی بر اینکه ممکن است سفیر آمریکا از کشورش اخراج شود، نمی خواهد تنش ها در این خصوص بالا بگیرد.

در همین راستا، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت: ما نمی خواهیم تنش ها را بالا ببریم زیرا پیامدهایی به دنبال خواهد داشت.

پس از آغاز عملیات ضد فساد پلیس ترکیه، رسانه های حامی دولت همگی "فرانسیس ریکیاردئونه"، سفیر آمریکا در ترکیه را در آن دخیل دانستند.

این در حالی است که اردوغان در یک سخنرانی گفت: ما مجبور نیستیم سفرایی را که در اقدامات تحریک آمیز دست دارند، در کشورمان نگه داریم.

اتحادیه اروپا نیز به اردوغان هشدار داده تا دست از دخالت در تحقیقات ضد فساد پلیس از مقامات ارشد ترکیه بردارد.

به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، سخنگوی استفان فوله، کمیسر گسترش اروپا در این رابطه گفت که اردوغان به روشنی قوانین اتحادیه اروپا در حراست از استقلال قوه قضاییه را نقض کرده است و حفظ این استقلال یکی از شرایط کلیدی عضویت ترکیه در اتحادیه اروپاست.

وی همچنین گفت: اخراج روسای پلیس ترکیه و دستور به آنها برای مطلع کردن مقامات از روند تحقیقات، نگرانی های جدی ای را در خصوص استقلال، کارآمدی و بی طرفی تحقیقات به وجود می آورد.

کلید واژه ها: ترکیه اردوغان


نظر شما :