تشکیل ارتش مشترک خلیج‌فارس توسط عربستان

۰۳ دی ۱۳۹۲ | ۱۳:۵۵ کد : ۱۹۲۶۴۶۵ سرخط اخبار

عربستان به دنبال تحولات در رابطه ایران و آمریکا به منظور تضمین قدرت و نفوذ خود در منطقه، ارتش مشترک خلیج فارس با ۱۰۰ هزار نیروی نظامی را تشکیل می دهد.

به گزارش روزنامه اطلاعات به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، شاهزاده متعب بن عبدالله، رئیس گارد ملی عربستان گفت: یک واحد هماهنگ و متحد با حدود ۱۰۰ هزار نیروی نظامی تشکیل می شود. امیدوارم این اتفاق بزودی رخ دهد و گارد ملی برای هر درخواستی آماده است.وی همچنین بر لزوم اتحاد و هماهنگی در میان پادشاهان خلیج فارس برای نشان دادن قدرت در منطقه تاکید کرده و مدعی شد، این واحد جدید امنیت، دفاع و اقتصاد کشورهای عضو را تقویت می کند .عربستان، امارات، کویت، عمان، بحرین و قطر هفته گذشته در شورای همکاری خلیج فارس در شهر کویت در خصوص ایجاد یک نیروی نظامی مشترک موافقت و شورای دفاع مشترک را موظف اجرای برنامه ها کردند.

در این حال،مقامات عربستانی یک معترض این کشور را به خاطر شرکت در تظاهراتی که خواستار خروج نیروهای سپر جزیره از بحرین بود به ۳۰سال زندان محکوم کرد. همچنین مقامات سعودی این فرد را به ۴۰ هزار دلار جریمه نقدی نیز متهم کرده اند.از طرفی،پادشاه عربستان،امیر جدید مکه و وزیر آموزش و پرورش را معرفی کرد.در این حکم شاهزاده «خالد بن فیصل بن عبدالعزیز» امیر مکه عزل و مشعل بن عبدالله بن عبدالعزیز جانشین او شد.از دیگر سو، مسئولان انگلیس از ورود «عادل الکلبانی» مفتی مشهور و امام جماعت سابق مسجد الحرام به خاک کشورشان از ترس شیوع تفکرات تکفیری و اختلافات دینی جلوگیری کردند.


نظر شما :