هماهنگی مقامات سعودی و صهیونیست در فضاسازی علیه ایران

۲۸ آذر ۱۳۹۲ | ۱۳:۴۸ کد : ۱۹۲۶۲۶۲ سرخط اخبار

ادعاهای سفیر عربستان در انگلیس علیه ایران، اظهارات جدید نخست وزیر رژیم اسرائیل درباره برنامه هسته ای ایران، بازتاب ازسرگیری مذاکرات کار شناسی هسته ای میان ایران و گروه ۱+۵، ادعای ایجاد مسیری جدید از سوی ایران برای تأمین نیازهای حزب الله و بازتاب سخنان رئیس قوه قضائیه درباره توافق نامه ژنو، از جمله مهم ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
 

هماهنگی مقامات سعودی و صهیونیست در فضاسازی علیه ایران


به گزارش «تابناک»، در مقاله شاهزاده سعودی که در روزنامه «نیویورک تایمز» منتشر شده بود، وی ادعاهایی علیه ایران مطرح کرده که از روز گذشته تاکنون، مورد توجه شمار بسیاری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. 

«گالف تودی» از جمله مطبوعاتی است که در مطلبی به این مقاله اشاره کرده و می نویسد، از دید ریاض، سیاست های غرب در قبال ایران و سوریه سبب ضربه خوردن ثبات منطقه ای شده است. 

در این مقاله که سفیر عربستان سعودی در انگلیس آن را منتشر کرده ، این ادعا مطرح شده که سیاست های غرب در قبال ایران و سوریه، یک «قمار خطرناک» است و عربستان سعودی آماده است تا برای «تأمین ثبات منطقه» خود به تنهایی و بدون اتکا به غرب، اقدام کند. در این مقاله همچنین با اشاره به حمایت ایران از دولت سوریه، این انتقاد از دولت های غربی مطرح شده که چرا از انجام اقدام لازم علیه ایران خودداری کرده اند. موضوع برنامه هسته ای ایران، دیگر مسأله ای است که درباره آن ادعاهایی در این مقاله مطرح شده است.
 

هماهنگی مقامات سعودی و صهیونیست در فضاسازی علیه ایران


البته همچون همیشه، عربستان سعودی در طرح این گونه ادعا ها علیه ایران تنها نیست و رژیم اسرائیل نیز در این سنگر سعودی ها را یاری می کند! 

به نوشته «دیلی استار» لبنان، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، روز گذشته در جریان دیدار با «وانگ یی»، وزیر خارجه چین اظهار داشته، ایران نباید به توانایی ساخت سلاح هسته ای دست پیدا کند. 

وی گفته: «برای تأمین صلح جهان و نیز تأمین صلح در سال ها و دهه های پیش رو، ایران نباید به این توانایی دست پیدا کند. من بر این کلمه تأکید می کنم: توانایی ساخت سلاح هسته ای». وی همچنین اظهار داشته، ایران باید کاملا قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را اجرا کند.
 

هماهنگی مقامات سعودی و صهیونیست در فضاسازی علیه ایران


موضوع از سر گیری مذاکرات هیأت های کار شناسی ایران و گروه ۱+۵، دیگر موضوعی است که بازتاب بسیار گسترده ای در عرصه جهانی داشته است. سایت نشریه «تایم» ضمن پرداختن به این موضوع می نویسد، چند روز پس از آنکه ایران در مخالفت با اقدام آمریکا در گسترش دامنه تحریم های موجود، از مذاکرات خارج شد، بار دیگر به گفت و گو با شش قدرت جهانی بر سر برنامه هسته ای خود بازمی گردد. این سایت اشاره می کند، مذاکرات دو طرف که برای امروز (پنجشنبه) برنامه ریزی شده، قرار است روز جمعه نیز ادامه پیدا کند؛ اما حتی احتمال کشیده شدن آن به روزهای بعد نیز وجود دارد. 
 

هماهنگی مقامات سعودی و صهیونیست در فضاسازی علیه ایران


در میان دیگر مطالب، سایت خبری اسرائیلی «آروتز شوا»، ادعاهایی را درباره شیوه کمک رسانی ایران به حزب الله لبنان منتشر کرده است. بنا بر ادعای این سایت ـ که البته مطلب خود را از یک روزنامه کویتی نقل کرده ـ ایران و سوریه در حال برنامه ریزی در احیای مسیر تأمین اسلحه برای حزب الله لبنان، از طریق فرودگاهی در عراق هستند تا به این ترتیب، جلوی رهگیری این موضوع از طریق رژیم اسرائیل و حمله نیروهای این رژیم به محموله های مذکور را بگیرند. این گزارش می افزاید، مقامات ایرانی و سوری موافقت نامه ای را در این زمینه در حضور مقامات دولتی عراق امضا کرده اند تا بر پایه آن، مسیر تأمین اسلحه برای حزب الله را تغییر دهند.
 

هماهنگی مقامات سعودی و صهیونیست در فضاسازی علیه ایران


در پایان خبرگزاری «ترند» سخنان رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران را درباره توافقنامه هسته ای ژنو مورد توجه قرار داده است. این خبرگزاری به نقل از منابع خبری ایرانی می نویسد آیت الله صادق آملی لاریجانی گفته، تیم مذاکره کننده ایرانی، تفسیرهای غیرمعقول از توافق ژنو را هرگز نخواهد پذیرفت. وی همچنین تأکید کرده ملت ایران، حمایت خود را از توافقی اعلام می کند که در چهارچوب تأمین منافع ملی کشور بوده و همچنین خطوط قرمز نظام را مورد توجه قرار دهد.

کلید واژه ها: ایران


نظر شما :