سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری اسرائیل برای مقابله با ایران

۱۸ آذر ۱۳۹۲ | ۲۰:۱۲ کد : ۱۹۲۵۷۸۲ سرخط اخبار

یک روزنامه اسرائیلی از سرمایه گذاری 4 میلیارد دلاری این رژیم برای مقابله با ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، منابع اسرائیلی فاش کردند که هزینه آماده سازی برای حمله به ایران از 12 میلیارد شیکل [4 میلیارد دلار] فراتر رفته، مبلغی که آمریکا هیچ وعده ای برای کمک به اسرائیل در این زمینه حتی بخشی از آن را نکرده است.

بر اساس گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل پس از انتخابات اخیر این مبلغ را تایید کرده که شامل آموزش های نظامی و آمادگی های اطلاعاتی است.

این روزنامه اسرائیلی نوشت که اسرائیل اقدام به هزینه این مبلغ کرده این در حالی است که می داند بدون آمریکا نمی تواند عملیات نظامی علیه ایران را انجام دهد اما تلاش دارد تا گزینه نظامی اسرائیل را همچنان حفظ کند تا همکاری بین المللی برای اعمال تحریم ها علیه ایران را ادامه دهد.

این در حالی است که کارشناسان نظامی اسرائیلی اعلام کرده اند که در این یک سال هیچ حمله ای علیه ایران صورت نخواهد گرفت و بنابراین تمامی اموالی که برای آماده سازی هزینه شده باید برای کاربردهای دیگر استفاده شود.

این کارشناسان تاکید کردند که اسرائیل باید قدرت واکنش فعالی را تشکیل دهد چون نقشه هایی را که تا کنون آماده کرده کارآیی خود را از دست داده است.

آنها افزودند در صورتی مذاکرات با ایران شکست خورد، توانایی عملیاتی و پاسخگویی باید مانع از دستیابی ایران به توانایی هسته ای شود.


نظر شما :