ظریف: برای روابط با امارات اهمیت ویژه ای قائلیم

۱۳ آذر ۱۳۹۲ | ۲۲:۱۲ کد : ۱۹۲۵۵۸۹ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه با اشاره به اولویت روابط با کشورهای همسایه و منطقه در سیاست خارجی ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای روابط با امارات اهمیت ویژه ای قایل است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، محمد جواد ظریف صبح چهارشنبه در دیدار با شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رییس کشور امارات که در ابوظبی برگزار شد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است در این دوره بتواند با مدیریت روابط و استفاده از ظرفیت ها و فرصت های دو کشور این روابط را نهادینه کند.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در راستای خیر و صلاح کشورهای منطقه گام برداشته و بر ایجاد آرامش ثبات و اعتدال تاکید دارد.

ظریف با ابلاغ سلام های گرم و صمیمانه دکتر روحانی رییس جمهوری، دعوت رییس جمهوری از رییس امارات برای سفر به جمهوری اسلامی ایران را به وی ابلاغ کرد.

وی همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار حاکمیت فضای اعتدال، میانه روی و عقلانیت در عرصه روابط بین الملل است.

وزیر امور خارجه ثبات و امنیت را در گرو جایگزینی راه حل های سیاسی به جای راهکارهای نظامی دانست و ابراز امیدواری کرد با همکاری امارات در این مسیر بتوان راهکارهای سیاسی را با مساعی مشترک برای حل مسایل منطقه ای ارائه کرد.

رییس کشور امارات نیز متقابلا خواستار ابلاغ سلام ها و آرزوهای صمیمانه خود به دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران شد.

وی با تاکید بر اینکه امارات برای هر نوع همکاری با جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از همه به ما نزدیک تر است و کشور مهمی محسوب می شود.

شیخ خلیفه بن زاید با تاکید بر افزایش دیدارها و رفت و آمدها در راستای تقویت روابط دو جانبه منطقه ای و بین المللی، اظهار داشت: به همه مسوولان اماراتی و دستگاه های ذیربط گفته شده که برای تقویت مناسبات با ایران هرکاری که می توانند انجام دهند.

افراط گرایی در منطقه و خطرات ناشی از آن از دیگر محورهای مذاکرات بود که بر ضرورت تلاش جدی برای مقابله با این پدیده شوم تاکید شد.

دو طرف در این دیدار بر ضرورت توسعه مناسبات در کلیه زمینه های سیاسی اقتصادی و فرهنگی و هم چنین همکاری های چند جانبه، منطقه ای و بین المللی تاکید کردند.

در این دیدار، وزیران امور خارجه، دیوان، کشور و هم چنین نماینده حاکم در منطقه شرق امارات نیز حضور داشتند.

محمد جواد ظریف در سومین دور سفرهای منطقه ای، صبح امروز به کشور امارات سفر کرده است.

کلید واژه ها: امارات


نظر شما :