نظر منابع دیپلماتیک سعودی درباره دیدار با ظریف

۱۰ آذر ۱۳۹۲ | ۰۰:۲۳ کد : ۱۹۲۵۳۹۳ سرخط اخبار

منابع دیپلماتیک در عربستان سعودی، دیدار مسئولان این کشور با وزیر امورخارجه کشورمان در آینده نزدیک را بعید دانستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "القدس العربی" امروز (شنبه) به نقل از منابع دیپلماتیک عربستانی نوشت: دولت ریاض اعلام می کند که هنوز زمان عادی سازی روابط با تهران فرا نرسیده است، زیرا معتقد است که ایران از نظام سوریه حمایت می کند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که هفته آینده به کویت و عمان سفر خواهد کرد سپس راهی عربستان خواهد شد.

پس از اعلام سفر قریب الوقوع ظریف به این چند کشور حاشیه خلیج فارس، عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات در سفری سرزده به تهران با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد .

القدس العربی تأکید کرد که وزرای امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در نشست روز چهارشنبه گذشته خود در کویت با سفر آل نهیان به تهران برای بررسی اهداف ظریف از سفر قریب الوقوع خود به چند کشور عضو این شورا موافقت کردند. وزرای امور خارجه شورای همکاری خلیج فارس در این نشست همچنین به بررسی وضعیت سیاسی ایران و توافقنامه هسته ای ایران و گروه 1 + 5 پرداختند.

کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس از توافقنامه ایران و کشورهای گروه 1 + 5 که شنبه هفته گذشته در ژنو امضا شد ، استقبال کردند؛ ولی عربستان اعلام کرد که اجرای این توافقنامه منوط به حسن نیت (ایران) است.

وزرای امور خارجه شورای همکاری خلیج فارس روز پنجشنبه در پایان نشست خود در کویت ابراز امیدواری کردند که توافقنامه ایران و گروه 1 + 5 منجر به حل نهایی مساله هسته ای ایران شود؛ آنها نیز اعلام کردند که حل نهایی این مساله منوط به حسن نیت است.

کلید واژه ها: خلیج فارس


نظر شما :