انجام مقدمات توافقنامه امنیتی ایران و تاجیکستان

۰۹ آذر ۱۳۹۲ | ۱۳:۱۱ کد : ۱۹۲۵۳۵۸ سرخط اخبار

در دیدارهای جداگانه قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران با وزیر کشور تاجیکستان و رئیس آژانس مبارزه با مواد مخدر این کشور، مقدمات توافقنامه امنیتی و تفاهنامه مبارزه با مواد مخدر بین دو کشور جمعه شب بررسی و انجام شد.
 
به گزارش ایرنا، ˈطه طاهریˈ قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران گفت: در سفر آینده وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، این توافقنامه امنیتی و تفاهنامه مبارزه با مواد مخدر به امضا خواهد رسید.
 
وی مشکلات و تهدیدات ناشی از قاچاق و ترانزیت مواد مخدر از افغانستان را درد مشترک ایران و تاجیکستان عنوان کرد و گفت: به لحاظ شباهت هایی که جمهوی اسلامی ایران از نظر موقعیت جغرافیایی با تاجیکستان دارد و همچنین به خاطر اشتراکات بسیار نزدیک تاریخی و فرهنگی، ملاقات های دوجانبه به منظور بررسی درد مشترک دو طرف برگزار شد و در آینده نیز با امضای توافقنامه و تفاهمنامه یاد شده ادامه خواهد یافت.
 
در ملاقات طاهری با ˈرمضان رحیم افˈ وزیر کشور تاجیکستان و ˈرستم نظرافˈ رئیس آژانس مبارزه با مواد مخدر این کشور مسائل پیش روی دو کشور یعنی همسایگی با بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر جهان (افغانستان) و همسایگی با کشورهایی که در جوار افغانستان حاکمیت می کنند، ترانزیت غیرقانونی از مرزهای دو کشور، جرم های سازمان یافته، استفاده گروه های افراطی از مواد مخدر و بحث تروریسم بررسی شد.
 
در این دیدار قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران پیام تبریک ˈعبدالرضا رحمانی فضلیˈ وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران را مبنی استقرار دولت جدید تاجیکستان به ˈرمضان رحیم افˈوزیر کشور تاجیکستان ابلاغ کرد.

کلید واژه ها: تاجیکستان


نظر شما :