شاهزاه سعودی: از حمله اسراییل به ایران حمایت می کنیم

۰۷ آذر ۱۳۹۲ | ۰۲:۱۷ کد : ۱۹۲۵۲۶۱ سرخط اخبار

یک شاهزاده سعودی که روابط تجاری خوبی با سرمایه داران صهیونیست دارد، مدعی شد که اهل تسنن از حمله اسرائیل به ایران حمایت خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، ولید بن طلال شاهزاده میلیاردر سعودی که هر از چند گاهی با خریدهای خود در گوشه و کنار دنیا خبرساز می شود، در اظهاراتی تحریک آمیز ضمن تلاش برای گسترش دادن عقاید باطل وهابیت به تمامی اهل تسنن مدعی شد که مسلمانان اهل سنت در جهان عرب در هر حمله از سوی اسرائیل برای تخریب برنامه هسته ای این کشور در کنار اسرائیل خواهند بود و از این حمله حمایت خواهند کرد، حتی اگر این موضوع را به صراحت اعلام نکنند.

وی در گفتگوی مطبوعاتی با جفری گلدبرگ روزنامه نگار مشهور آمریکایی- اسرائیلی شبکه اقتصادی بلومبرگ که از هتل ویژه خود در منطقه فور سیزن در شیکاگو واقع در ایالات متحده انجام شد، گفت که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در آستانه انتخابات پارلمانی در این کشور در تنگنای سیاسی قرار دارد و از دو ماه آینده باید ستادهای تبلیغاتی خود را به راه اندازد و به همین علت به دنبال معامله با ایران بر آمده است.

این شاهزاده سعودی گفت: اطمینانی به دولت اوباما نیست... ما و اسرائیلی ها و کشورهای دیگر در خاورمیانه از معامله ایران و آمریکا در مورد برنامه هسته ای تهران احساس نگرانی می کنیم. وی مدعی شد که این تحریم ها بود که ایران را به پای میز مذاکرات  کشاند، بنابر این باید به این روش ادامه داد تا ایران به زانو در آید.

این اظهارات تا حدی بود که هیلدبرگ این شاهزاده سعودی را به صورت غیر مستقیم صهیونیست تر از بنیامین نتانیاهو خواند و نوشت که وی همگرایی وی با اسرائیل حتی نتانیاهو را نیز شرمنده کرد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد نظر افکار عمومی عرب در مورد حمله اسرائیل به ایران بار دیگر افکار باطل وهابیت را به تمامی اهل تسنن تسری داد و مدعی شد که اهل تسنن حمله اسرائیل به ایران را دوست دارند، چرا که از ایرانی ها و شیعیان نفرت دارند. 

ولید بن طلال که شراکت تجاری با رابرت مرداک سرمایه دار و میلیاردر صهیونیست دارد، ایران را به جای اسرائیل دشمن اصلی خواند و گفت که ایران تهدید بزرگ تاریخی از زمان دور و وجود امپراتوری های فارسی در برابر امپراتوری های عربی بوده است، تهدید موجود از ناحیه ایران است، نه اسرائیل.

کلید واژه ها: اهل تسنن


نظر شما :