واشنگتن: کاهش تحریم‌ها محدود و برگشت‌پذیر است

۰۶ آذر ۱۳۹۲ | ۰۳:۳۲ کد : ۱۹۲۵۲۱۷ سرخط اخبار

«جن ساکی» سه شنبه شب با حضور در کنفرانس خبری، توضیحاتی را در مورد کاهش تحریم های ایران بر اساس توافقنامه ژنو ارائه کرد و گفت این کاهش تحریم ها محدود و برگشت پذیر است.
به گزارش خبرگزاری فارس، «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه کاهش تحریم های ایران ناشی از توافق اخیر در ژنو را «محدود و برگشت پذیر» خواند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد میزان هماهنگی با شرکای منطقه ای جمله عربستان سعودی، گفت: «جان کری» وزیر خارجه دیروز با مقامات عربستانی در این مورد صحبت کرده است. به گفته وی، آمریکا به طور مداوم با کشورهای منطقه در تماس است و آن ها را در جریان مذاکرات و توافق با ایران قرار می دهد.

ایران و گروه 1+5 بامداد یکشنبه بعد از پنج مذاکره به توافقی اولیه دست یافتند که طرفین را به تلاش برای دستیابی به توافق نهایی طی 6 ماه آینده موظف می کند.

ساکی در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به سوالی در مورد احتمال حضور ایران در نشست صلح سوریه موسوم به «ژنو 2»، گفت در صورتی که ایران بیانیه ژنو 1 را بپذیرد، احتمال حضور این کشور در «ژنو 2» حضور خواهد داشت.

نشست موسوم به «ژنو 2» روز 2 بهمن برگزار می شود. ایران اعلام کرده است در صورتی که پیش شرطی وجود نداشته باشد، برای حضور در این نشست آمادگی دارد.


نظر شما :