ارتش آزاد: به ژنو 2 نمی‌رویم و می‌جنگیم

۰۵ آذر ۱۳۹۲ | ۲۲:۳۶ کد : ۱۹۲۵۲۱۰ سرخط اخبار

رئیس ستاد ارتش آزاد سوریه با بیان اینکه ارتش آزاد همچنان به جنگ و مبارزه ادامه خواهد داد عنوان داشت: اگر خواسته هایمان در سوریه محقق نشود، به ژنو نمی رویم.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری لبنان 24، سلیم ادریس، رئیس ستاد ارتش آزاد سوریه در گفتگویی تلویزیونی عنوان داشت: به عقیده من اوضاع کنونی برای برگزاری کنفرانس ژنو 2 مناسب نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: ارتش آزاد در دوره برگزاری کنفرانس ژنو 2، قبل و بعد از آن دست از جنگ و مبارزه نخواهد کشید.

 

سلیم ادریس گفت: چیزی که موجب قدرت و توانایی ما به عنوان نیروهای مسلح شده است، دستیابی به مهمات و اسلحه است و موقعیت نظامی ارتش آزاد موجب تقویت موضع مخالفان در ژنو می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه مخالفان سوری که به ژنو می روند، باید شخصیت هایی خبره و کارآمد از میان مردم خود سوریه باشند نه خارج از آن، گفت: در خصوص اسامی شرکت کننده از مخالفان یا نظام سوری کسی با ما مشورت نکرده است و ما از طریق خبرگزاری ها درباره ژنو چیزهایی شنیده ایم و حتی درباره هیات شرکت کننده در این کنفرانس کسی از ما سوالی نکرد.

 

سلیم ادریس افزود: این مساله برای ما پذیرفتنی نیست و گروه های مسلحی که در سوریه می جنگند، باید نظرشان را درباره آینده سوریه اعلام کنند.

 

وی تاکید کرد: تا زمانی که هیچگونه اقداماتی مبنی بر تحقق خواسته هایمان در سوریه انجام نشود، در کنفرانس ژنو 2 شرکت نخواهیم کرد.

 

در همین راستا، جبهه تروریستی النصره اعلام کرد که پنج تن از جمله دو نظامی و سه تن از حامیان نظام سوریه را در "غوطه" شرقی دمشق کشته است.


نظر شما :