از تضعیف مذاکره‌کنندگان ایران پرهیز کنید

۰۴ آذر ۱۳۹۲ | ۱۳:۵۴ کد : ۱۹۲۵۱۱۶ سرخط اخبار

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: فعالان سیاسی و نمایندگان مجلس باید با در نظر گرفتن منافع و امنیت ملی، نسبت به توافقات صورت گرفته در مذاکرات برخورد جناحی - خطی و حزبی نداشته باشند.

سیدکمال الدین سجادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به توافق ایران و 1+5 در مذاکرات ژنو اظهار کرد: باید این موضوع را به تیم هسته ای ایران و در رآس آن وزیر امور خارجه و معاونانش تبریک و به ایشان خدا قوت و خسته نباشید بگوییم.

وی افزود: اینکه این مذاکرات نفس گیر با قدرت های جهانی به نتایجی رسید که برای ما دستاورد محسوب می شود، جای تقدیر دارد.

سجادی خاطرنشان کرد: اگرچه قدرت ها نمی خواستند حق غنی سازی را به ایران بدهند، اما این موضوع در پیش نویس موافقتنامه مورد توجه قرار گرفت و آنها نیز باید از این پس حسن نیت خود را نشان دهند و به موازات همکاری ایران، باید تحریم ها را لغو یا بی اثر کنند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری، توافق صورت گرفته را نقطه عطفی در دستگاه دیپلماسی کشور دانست و گفت: تیم هسته ای ایران نمونه، جلوه و نمادی از هوش و استعداد دیپلمات های ایرانی است که باید از آن حمایت کامل و کافی انجام شود. این تیم باید تشویق شود تا بتواند گام های بعدی را محکم تر بردارد.

سجادی با بیان اینکه "اتفاقات رخ داده در مذاکرات اخیر، از رویش های انقلاب بوده است"، تاکید کرد: تمام تلاش تیم دیپلماسی ما این بوده که خط قرمزهایی را که موردنظر مقام معظم رهبری بود، رعایت کند.

وی با مورد توجه قرار دادن تعیین حق غنی سازی در توافق اخیر و به رسمیت شناخته شدن آن اظهار کرد: فعالان سیاسی و نمایندگان مجلس باید با در نظر گرفتن منافع و امنیت ملی، نسبت به این موضوع برخورد جناحی - خطی و حزبی نداشته باشند. از آنجا که قدرت ها می خواهند حقوق مسلم ما را از ما بگیرند، تیم ایرانی باید از هر جهت مورد پشتیبانی قرار بگیرد و از هرگونه انتقادات غیرسازنده، تخریبی و تضعیف نمایندگان ایران در مقابل 1+5 پرهیز شود.


نظر شما :