مذاکرات دو جانبه ایران و امریکا پیش از توافق هسته‌ای

۰۳ آذر ۱۳۹۲ | ۱۸:۱۴ کد : ۱۹۲۵۰۹۴ سرخط اخبار

 یک مقام عالیرتبه آمریکایی ادعا کرد که آمریکا در ماه های اخیر در تلاش برای رسیدن به توافق هسته یی با ایران مذاکرات مستقیمی با همتاهای ایرانی خود داشت.

به گزارش ایسنا، این مقام آمریکایی در جمع خبرنگاران مدعی شد که این مذاکرات بین دو طرف ایرانی و آمریکایی جدا از مذاکرات بین ایران و گروه 1+5 صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، به گفته وی علاوه بر مذاکرات ایران و گروه 1+5، آمریکا گفت وگوهای دوجانبه محدودی با ایرانیان داشته که هدف آن توسعه نظراتی بود که بتواند در مذاکرات ایران و 1+5 ارائه کند.

رویترز گزارش داد که از زمان تبادل نامه بین باراک اوباما رییس جمهور آمریکا و حسن روحانی رییس جمهور ایران، روابط بین دو کشور کمی گرم تر شده است.

این مقام آمریکایی گفت وگوهای دوجانبه بین ایران و آمریکا را برای پروسه مذاکراتی مفید خواند و گفت که رژیم صهیونیستی، متحد آمریکا در جریان جزئیات آن قرار داشت.

وی گفت: آمریکا همیشه با صراحت اعلام کرده بود که گروه 1+5 تنها مسیر مذاکراتی با ایران برای رسیدن به توافق در زمینه برنامه هسته یی اش بود.

این مقام آمریکایی اشاره ای به مقامات دخیل در این گفت وگوها نکرد، ادعا کرد که «گفت وگوهای دوجانبه محدودی» در سپتامبر، اکتبر و نوامبر اتفاق افتاد.


نظر شما :