توافق 1+5 با ایران به تهران اجازه غنی سازی می‌دهد

۰۳ آذر ۱۳۹۲ | ۱۷:۴۰ کد : ۱۹۲۵۰۹۲ سرخط اخبار

رهبر اکثریت جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در پی توافق اولیه ایران و ۱+۵ با صدور بیانیه ای ابراز نگرانی کرد که این توافق قابلیت غنی سازی ایران را به اندازه کافی متوقف نکند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «اریک کانتور» رهبر اکثریت جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا بعد از توافق ایران و 1+5 (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه، چین بعلاوه آلمان) بیانیه ای را صادر کرد که در آن نوشته شده بود: در حالیکه من منتظر جزئیات توافق موقت هستم. نگرانم که این توافق به اندازه کافی قابلیت غنی سازی ایران را متوقف نکند. تعداد بیشمار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل خواستار تعلیق کامل فعالیت های هسته ای ایران شده است، بنابراین مشکل ساز است که این توافق همچنان به ایران اجازه غنی سازی می دهد.

وی ادامه داد: تاریخچه طولانی مدت از عدم همکاری ایران با شورای امنیت سازمان ملل معروف است، همانطور که ایران از تأسیسات محرمانه برای دنبال کردن برنامه هسته ای خود استفاده کرد. ایران همچنان یکی از فعال ترین حامیان تروریسم در جهان و بی ثبات کننده ترین نیرو در خاورمیانه باقی مانده است.

این رهبر اکثریت جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: در حالیکه این توافق عملی شود، آمریکا باید هوشیار باشد و خیلی سریع و به شدت به هرگونه تقلب و اقدام اشتباه ایران واکنش نشان دهد و ما باید ائتلاف خود در منطقه را بازسازی کنیم و محکم با شرکای خود علیه تهاجم ایران ایستادگی کنیم.


نظر شما :