ظریف: به سمت رفع همه تحریم ها حرکت خواهیم کرد

۰۳ آذر ۱۳۹۲ | ۱۱:۱۷ کد : ۱۹۲۵۰۴۴ سرخط اخبار

 دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه پس از توافق تاریخی ژنو 3 میان ایران و 1+5 گفت: برنامه هسته ای ایران ادامه خواهد یافت و این برنامه شناسایی شده است.
 

به گزارش خبرنگاران اعزامی ایرنا به ژنو، مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران صبح پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران ایرانی از تلاش های آنان برای انعکاس اخبار مذاکرات فشرده و سخت ایران و 1+5 قدردانی کرد و افزود: یاد و خاطره شهدای هسته ای را که جانشان را در مسیر احقاق حقوق مردم ایران فدا کردند، گرامی می داریم. از هدایت ها و حمایت های مقام معظم رهبری و هدایت و محبت رییس محترم جمهوری سپاسگزاری می کنیم.

وی تصریح کرد:مقاومت ملت ایران و پذیرش فشارهایی که غیرقانونی و غیرعادلانه بود، به ثمر نشست و جامعه جهانی شاهد این واقعیت بود که برای بار دوم ظرف دو هفته وزرای خارجه قدرتمندترین کشورهای دنیا برای مذاکره با خدمتگزاران شما به ژنو سرازیر شدند و در مذاکراتی که بسیار دشوار بود و تلاش زیادی را از همکاران بنده گرفت، نهایتا مجموعه به این نتیجه رسیدند که تنها راه برخورد با ملت بزرگ ایران احترام و موضع برابر است .

وزیر امور خارجه اظهار داشت: برنامه هسته ای ایران ادامه خواهد یافت. این برنامه شناسایی شده است . حق مردم ایران نسبت به فناوری صلح آمیز هسته ای که در معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای آمده، مورد احترام قرار گرفته است.


نظر شما :