تحت هر شرایطی به مذاکرات با اسرائیل ادامه می‌دهیم

۰۲ آذر ۱۳۹۲ | ۱۸:۰۶ کد : ۱۹۲۴۹۸۹ سرخط اخبار

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد مذاکرات با اسرائیل تا پایان ۹ ماه تعیین شده، ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، «محمود عباس» در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: صرف نظر از هر اتفاقی که رخ خواهد داد، رهبران تشکیلات خودگردان فلسطین به اجرای مذاکرات تا پایان مهلت تعیین شده، پایبند هستند تا مسئولیت شکست احتمالی مذاکرات بر عهده طرف فلسطینی نباشد.

وی تصریح کرد که تشکیلات خودگردان برای مراجعه به نهادهای بین المللی در صورت پایان یافتن مهلت مذاکرات، آمادگی دارد.

عباس همچنین به احتمال ازسرگیری تلاش فلسطینیان برای پیوستن به سازمان های بین المللی بر اساس وضعیت دولت ناظری که در تاریخ 29 نوامبر 2012 کسب کرده اند، اشاره کرد.

وی افزود: ما پذیرفتیم که در مقابل آزادسازی اسرای ما قبل توافقنامه اسلو در سال 1993، مراجعه به سازمان ملل را به تعلیق درآوریم.

در همین راستا «حنان عشراوی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین(ساف) پنج شنبه گذشته خواستار آمادگی برای مراجعه به سازمان ملل بدون انتظار کشیدن برای شکست مذاکرات با اسرائیل شد.

وی افزود که اسرائیل، آمریکایی ها را به چالش می کشد به گونه ای که به آنها وعده ساخت و ساز تدریجی در شهرک ها را داده بود اما این ساخت وسازها را تسریع بخشیده است بنابراین ضروری است که طرف فلسطینی به سازمان ملل مراجعه نماید.

از سوی دیگر «محمد اشتیه» عضو هیئت مذاکرات فلسطینی، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مسئول کامل فروپاشی مذاکرات به دلیل استمرار شهرک سازی ها دانست.


نظر شما :