جان کری: اخوان المسلمین انقلاب مصر را ربود

۳۰ آبان ۱۳۹۲ | ۱۳:۴۱ کد : ۱۹۲۴۸۷۱ سرخط اخبار

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفت اخوان المسلمین، انقلاب مصر را ربودند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کری افزود: جوانان میدان التحریر با انگیزه دینی یا ایدئولوژیک حرکت نکردند. آنها می خواستند تحصیل کنند کار کنند و آینده داشته باشند نه اینکه دولت فاسد (سیاسی اقتصادی) داشته باشند که همه این چیزها را از آنها منع کند.

وی ادامه داد: این جوانان از طریق تویتر و فیس بوک باهم ارتباط برقرار کردند و این موضوع انقلاب را به وجود آورد. اما این انقلاب از سوی یک مجموعه ربوده شد؛ مجموعه ای که از بالاترین سازماندهی برخوردار بود یعنی جماعت اخوان المسلمین.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: هدف از اقدام ارتش مصر بازگرداندن دموکراسی بود.

ارتش مصر  در یک سالگی آغاز فعالیت محمد مرسی کاندیدای پیروز اخوان المسلمین در انتخابات ریاست جمهوری مصر، وی را از قدرت برکنار کرد و کابینه ای انتقالی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام تشکیل داد. 

جمع زیادی از مردم مصر از جمله جوانان حاضر در انقلاب 2011 علیه حکومت حسنی مبارک، تظاهرات بزرگی را علیه دولت مرسی برگزار کرده و خواستار پایان این دولت شده بودند.

کری درباره مذاکرات هسته ای با ایران هم گفت: توافقی را نمی پذیریم که به ایران اجازه وقت کشی بدهد. اجازه نمی دهیم در صورت دست یابی به توافق موقت با ایران ، این توافق باعث خرید زمان ایران شود.

کلید واژه ها: مصر


نظر شما :