امارات: از مذاکرات 1+5 با ایران استقبال می کنیم

۲۱ آبان ۱۳۹۲ | ۱۶:۰۹ کد : ۱۹۲۴۴۲۷ سرخط اخبار

عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات روز دوشنبه گفت که کشورش از مذاکرات میان قدرت های جهانی و ایران درباره برنامه هسته ای تهران استقبال می کند.
 
به گزارش "هشت صبح" به نقل از شبکه اسکای نیوز، بن زاید که در کنفرانس خبری مشترک با همتای آمریکایی اش جان کری در ابوظبی سخن می گفت؛ افزود: بهترین راه حل برای برنامه هسته ای ایران از طریق گفتگوی سیاسی و دیپلماسی است.
 
وزیر خارجه امارات ادامه داد: ما خواهان شفافیت در برنامه هسته ای ایران هستیم. ما خواهان چنین شفافیتی از سوی ایران نه فقط برای قدرت های جهانی بلکه برای کشورهای منطقه هم هستیم.
 
وی همزمان با تاکید بر شفافیت برنامه هسته ای امارات گفت که این برنامه می تواند به عنوان شاخصی برای کشورهای منطقه باشد.
 
وزیر خارجه امارات ادامه داد: سفر کری به ابوظبی نشانه ای از عمق روابط میان امارات و آمریکاست و روابط میان کشورهای منطقه و واشنگتن شاهد هیچ اختلاف استراتژیکی نیست.
 
وی همچنین گفت که با جان کری درباره جزئیات مذاکرات هسته ای ژنو میان ایران و گروه 1+5 ، اوضاع در سوریه، مصر و مسئله صلح فلسطین و اسرائیل گفتگو کرد.
 
جان کری وزیر خارجه آمریکا هم در این نشست خبری در ابوظبی گفت که امیدوار است ایران و گروه 1+5 در چند ماه آینده بتوانند به توافق برسند.
 
کری همچنین گفت که میان کشورهای 1+5 درباره مذاکرات با ایران اختلاف نظری وجود ندارد.
 
وی افزود: آمریکا به ایران اجازه دست یابی به سلاح هسته ای را نمی دهد. مذاکرات قدرت های جهانی با تهران به معنی هروله و دویدن به سمت معامله و توافق با تهران نیست.
 
وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: با امارات و کشورهای منطقه درباره جزئیات و تاثیرات تحریم ها علیه ایران صحبت خواهد کرد. واشنگتن به دفاع از هم پیمانان خود در منطقه متعهد است.

کلید واژه ها: امارات


نظر شما :