بی‌بی‌سی: عربستان از پاکستان سلاح هسته‌ای می‌خرد

۱۶ آبان ۱۳۹۲ | ۱۹:۰۶ کد : ۱۹۲۴۰۵۱ سرخط اخبار

شبکه خبری بی بی سی گزارش داد عربستان با سرمایه گذاری ای که در ساخت سلاح هسته ای در پاکستان انجام داده است اکنون قادر است از این کشور بمب اتم بخرد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بی بی سی، عربستان سعودی در پروژه سلاح های هسته ای پاکستان سرمایه گذاری کرده است و اکنون قادر است از این طریق به سلاح هسته ای دست یابد.

بر اساس گزارش بی بی سی، با توجه به رقابت های منطقه ای پادشاهی عربستان با جمهوری اسلامی ایران و به منظور مقابله با برنامه هسته ای ایران، اکنون ممکن است که عربستان قادر باشد سریعتر از ایران سلاح های هسته ای خود را مستقر کند.

بی بی سی مدعی شد که اوایل سال 2013 یک مقام ارشد ناتو به خبرنگار این شبکه گفته است، گزارش هایی در دست دارد که سلاح های هسته ای ساخت پاکستان با سرمایه گذاری عربستان اکنون آماده تحویل به این کشور است. 

«آموس یادلین» رئیس پیشین سازمان اطلاعاتی اسرائیل هم در یک کنفرانس در سوئد گفته است که اگر ایران بمب هسته ای بسازد عربستان سعودی حتی یک ماه هم منتظر نخواهد ماند. آنها قبلا پول بمب ها را پرداخت کردند، فقط کافی است به پاکستان بروند و آنچه که نیاز دارند را با خود بیاورند.

این در حالیست که تا کنون هیچ مدرکی دال بر انحرف در برنامه هسته ای ایران از سوی سازمان ملل گزارش نشده است و ایران بارها تاکید کرده است که برنامه هسته ای این کشور صلح آمیز است.

کلید واژه ها: پاکستان


نظر شما :