واکنش اسرائیل به خبر حمله به سوریه

۱۱ آبان ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۴ کد : ۱۹۲۳۷۵۸ سرخط اخبار

مقامات رژیم صهیونیستی در واکنش به ادعاهای مطرح شده مبنی بر حمله مجدد این رژیم به یک پایگاه نظامی سوریه، تاکید کردند که اجازه نمی دهند سلاح های پیشرفته به دست حزب الله لبنان برسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، به دنبال انتشار خبر حمله هوایی رژیم صهیونیستی به پایگاهی نظامی در شهر بندری لاذقیه سوریه، برخی مسئولان اسرائیلی به این مساله واکنش نشان داده و اعلام کردند، تل آویو سیاست های مشخصی را در سوریه دنبال می کند و اجازه نمی دهند سلاح های پیشرفته به حزب الله لبنان برسد.

این اظهارات مقامات تل آویو در پی آن بود که که یک مقام مسئول در آمریکا روز جمعه مدعی شد که اسرائیل حمله جدیدی را در خاک سوریه انجام داده و یک محموله موشکی را در غرب این کشور منهدم کرده است.

در همین راستا، منابع مخالف نیز تایید کردند که در این حمله یک پایگاه هوایی که گفته می شود در آن موشک های ساخت روسیه نگهداری می شد، هدف قرار گرفت که قرار بود این موشک ها به حزب الله لبنان تحویل داده شود.

گلعاد اردان، وزیر جبهه داخلی رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: ما بارها گفته ایم که اجازه نمی دهیم سلاح های پیشرفته به حزب الله برسد.

وی ادامه داد: ما به این سیاست پایبندیم و من این جمله را باز هم می گویم، بدون آنکه گزارش های مربوط به حمله اسرائیل به سوریه را تایید یا تکذیب کنم.

پیش از این نیز بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که اجازه نمی دهد موشک های پیشرفته و استراتژیک سوریه به حزب الله منتقل شود.

به گفته مسئولان آمریکایی و اروپایی اسرائیل روز چهارشنبه این حمله هوایی به سوریه را انجام داده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در انگلیس قرار دارد نیز اعلام کرد که چهار یا پنج انفجار یک پایگاه نظامی در لاذقیه را لرزاند اما تلفات این پایگاه بسیار محدود بود.

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی


نظر شما :