آمریکا ائتلاف مخالفان سوری را تهدید کرد

۰۸ آبان ۱۳۹۲ | ۱۸:۱۲ کد : ۱۹۲۳۶۷۲ سرخط اخبار

یک رسانه سوری با اشاره به ادامه مخالفت های مخالفان سوری در زمینه مشارکت در نشست ژنو۲ به هشدار آمریکایی ها به آنها در این باره پرداخته است.

به گزارش تسنیم روزنامه الوطن سوریه با اشاره به اظهارات اخیر اخضر الابراهیمی درباره سوریه و کم اهمیت جلوه دادن نقش بشار اسد در آینده سوریه آورده است: بار دیگر اخضر الابراهیمی نماینده دبیر کل سازمان ملل و اتحادیه عرب از اختیارات خود فراتر رفت و از مرحله انتقالی و نقش بشار اسد سخن گفت. وی خود را جای سوری ها قرار داد و فراموش کرد که وی فقط نقش یک میانجی را دارد.

الوطن بیان کرد: اظهارات ابراهیمی مخالفت ها و واکنش های مختلفی را به وجود آورد.نقش ابراهیمی کاملا مشخص و تعریف شده است.

این رسانه سوری می نویسد: ما از ابراهیمی می خواهیم که توضیح دهد چه طرفی ماموریت وی را به شکست می کشاند و اظهارات وی به نفع کیست؟

الوطن بیان کرد: همزمان با حضور نماینده دبیر کل سازمان ملل در دمشق و تلاش های روسیه و آمریکا برای برگزاری نشست ژنو در ماه آینده،اتحادیه عرب به دنبال دعوت ابراهیمی از ایران برای مشارکت در نشست ژنو خواستار برکناری وی شده است و ما منتظر واکنش نماینده سازمان ملل به این درخواست که اشتباه و در زمان اشتباه و از سوی گروهی مزدور که با خون ملت سوریه باز می کنند و در راستای خواسته های آل سعود و آل ثانی حرکت می کنند، هستیم.

این رسانه سوری می افزاید: هر چند که سعودی ها به کارشکنی ها خود در زمینه برگزاری نشست ژنو2 ادامه می دهند و گروه های مخالف را تحریک به تحریم این نشست می کنند اما اربابان آمریکایی از آل سعود و گروه های مسلح در سوریه پیشه گرفته اند و به اعضای ائتلاف موسوم به ملی سوریه هشدار داده اند یا در نشست ژنو مشارکت می کنید یا ائتلاف را منحل می کنیم.آمریکایی ها اعلام کردند: ما خود ائتلاف را به وجود آورده ایم و خود آن را منحل می کنیم.

الوطن بیان کرد: مفهوم این هشدار آمریکا این است که واشنگتن تصمیم نهایی را در این باره گرفته است.


نظر شما :