درخواست نواز شریف از طالبان

۰۸ آبان ۱۳۹۲ | ۱۵:۲۴ کد : ۱۹۲۳۶۵۴ سرخط اخبار

 نخست وزیر پاکستان از شبه نظامیان طالبان افغان خواست تا به مذاکرات مستقیم با شورای صلح تحت حمایت کابل که با هدف پایان جنگ افغانستان برگزار می شود، بپیوندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، نخستین درخواست علنی نواز شریف، نخست وزیر پاکستان از شبه نظامیان طالبان پیش از دیدارش با حامد کرزای، رئیس جمهوری افغانستان در نشست سه جانبه ای در لندن مطرح شد.

شریف در جمعی از خبرنگاران پاکستانی در لندن گفت: از شبه نظامیان طالبان می خواهیم تا بخشی از این روند صلح افغانستان شوند. آن ها باید با شورای عالی صلح صحبت کنند.

این دومین بار است که یک رهبر پاکستانی درخواست علنی خود را از شبه نظامیان طالبان افغان که تاکنون از مذاکره با دولت کرزای امتناع کرده اند، مطرح می کند.

پاکستان اعلام کرد، در بازگشایی دفتر سیاسی طالبان در قطر همکاری کرده است. این در حالی است که این دفتر چند روز پس از افتتاح در پی نصب پرچم طالبان بسته شد.

در ماه گذشته میلادی به درخواست کرزای، پاکستان 33 تن از شبه نظامیان زندانی طالبان را به منظور کمک به روند صلح آزاد کرد. این در حالی است که هیچ یک از این شبه نظامیان آزاد شده به روند صلح ملحق نشده اند.

شریف به طالبان افغان تاکید کرد تا به مذاکره بین افغان ها ملحق شوند چرا که این مساله ثبات را در افغانستان به وجود می آورد.

وی ادامه داد: تمام طرفین باید به روند صلح ملحق شوند. این مساله ثبات در افغانستان را تضمین می کند و ثبات در این کشور می تواند باعث ثبات در پاکستان و کل منطقه شود.


نظر شما :