دیک چنی: برنامه جاسوسی آمریکا موضوع جدیدی نیست

۰۶ آبان ۱۳۹۲ | ۱۳:۱۴ کد : ۱۹۲۳۵۵۰ سرخط اخبار

دیک چنی، معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا گفت: برنامه جاسوسی آمریکا چیز تازه ای نیست و من خود مشتری این اطلاعات بودم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیک چنی، معاون پیشین رئیس جمهوری آمریکا در دوران جورج بوش در مصاحبه ای با شبکه ای.بی.سی درباره رسوایی جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا گفت: این چیز تازه ای نیست. من درباره جزئیات و هدف ویژه ای سخن نمی گویم اما این موضوع چیزی است که من در تمام اوقات درگیر آن بوده ام. موضوع ناراحت کننده این است که اسنودن موضوعاتی را افشا کرده که باعث تخریب آمریکا شده است.

دیک چنی سخنان مجری برنامه را با این مضمون که برنامه جاسوسی آمریکا بیشتر از این که سودمند بوده باشد، برای آمریکا ضرر داشت، رد کرد و گفت: من نمی توانم این را بگویم. البته دوباره باید بگویم که تمام اطلاعات من بر اساس مطالبی است که در روزنامه ها خوانده ام. بنابراین درباره وضعیت فعلی این برنامه اطلاعات حال حاضر را ندارم اما زمانی که در کاخ سفید بودم و زمانی که وزیر دفاع بودم، من مصرف کننده اطلاعات از سراسر جهان بودم و مهم بود که ما این اطلاعات را جمع آوری کنیم و مهم است که بر اساس آن سیاست خود را به پیش ببریم.

معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا از پاسخ دادن درباره این که آیا این برنامه جاسوسی باارزش بوده است، خودداری کرد و گفت: من درباره برنامه ویژه ای سخن نمی گویم. من درباره توانایی های کلی اطلاعاتی سخن می گویم که برای امنیت این کشور مهم است و باید حفظ شود.


نظر شما :