مالزی دیگر در فرودگاه هم به ایرانیان ویزا نمی دهد

۰۴ آبان ۱۳۹۲ | ۱۶:۰۳ کد : ۱۹۲۳۴۵۲ سرخط اخبار

 دیپلماسی ایرانی: تا همین اواسط تابستان بود که ایرانیان می توانستند در بدو ورود به فرودگاه مالزی، ویزای سه ماهه بگیرند. اما در شهریور ماه دولت مالزی اعلام کرد که زمان ایران ویزا را به 14 روز کاهش می دهد و حالا در آبان ماه، اعلام شده است که دیگر مالزی در بدو ورود به ایرانیان ویزا نمی دهد. به این ترتیب ایرانیان باید مانند اغلب کشورهای دیگری جهان که برای سفر به آنها نیاز به ویزا دارند، درخواست ویزا را به سفارت بدهند تا سفارت پس از بررسی ویزای 14 روزه بدهد.

این در حالی است که وزیر کشور مالزی به صراحت اعلام می کند این اقدام را بنا به درخواست دولت استرالیا انجام داده است. چرا که ایرانیان از مالزی برای سفر غیر قانونی به استرالیا استفاده می کردند.

به گزارش رویترز، وزیر کشور مالزی می گوید: ایرانیان باید درخواست ویزا بدهند و به آنها بیش از 14 روز ویزا داده نخواهد شد. زاهد حمدیری به خبرنگاران گفت: ما به درخواست استرالیا برای اطمینان یافتن از اینکه گردشگران ایرانی و سوریایی از مالزی برای سفر غیر قانونی به استرالیا استفاده نمی کنند، متعهد هستیم.

او این نکته را نیز خاطرنشان کرده است که گردشگران کشورهای خاص باید در فرودگاه مالزی ، بلیت بازگشت خود را نشان دهند تا ثبات کنند قصد سفر غیر قانونی به استرالیا را ندارند.

کلید واژه ها: مالزی ویزا استرالیا


نظر شما :