آیت‌الله صدیقی: نگران بازدیدهای سرزده از تأسیسات هسته‌ای نیستیم

۰۴ آبان ۱۳۹۲ | ۱۳:۰۷ کد : ۱۹۲۳۴۴۳ سرخط اخبار

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی ــ سیاسی جمعه این هفته تهران با اشاره به مذاکرات هسته ای و تأکید طرف غربی بر اعتماد سازی گفت: ما این حرف را دور از حقیقت می دانیم، چرا که حرکت ایران از ابتدا مانند آینه شفاف و مانند آب زلال بوده است و ابهامی در حرکت ما نبوده و تاکنون با کسی فریب نکردیم، بلکه انقلاب ما افشای فریب ها و مقابله با دغل ها بوده است.

وی با بیان "هیچ امری که مخل اعتماد جهان باشد تاکنون انجام نداده ایم"، گفت: اعتمادی بالاتر از فتوای رهبر امت نیست و وقتی رهبر عزیز و مقتدر اسلامی سلاح هسته ای را حرام می داند، اگر قدرت داشته باشیم دیگران را هم خلع سلاح می کنیم و این شاخی را که گاوها برای خود درست کرده اند، باید شکست تا امت ها با آرامش زندگی کنند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به غنی سازی اشاره کرد و گفت: در مسئله غنی سازی کوتاه نمی آییم و استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای حق ماست و البته استفاده از سلاح اتمی برای همه ممنوع است، اما استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای برای نیازهای پزشکی و زندگی مردم حق همه امت هاست.

آیت الله صدیقی در خصوص نظارت کارشناسان آژانس انرژی اتمی اظهار داشت: دوربین های آژانس در کانون های هسته ای ما فعال است و کارشناسان با رفت وآمد تأسیسات ما را در کنترل دارند و آنچه در مذاکرات می گویند که کارشناسان آژانس به صورت سرزده بیایند، چیز جدیدی نیست، بلکه نشان دهنده قدرت ماست. ما واهمه نداریم و با اتکا به قدرت لایزال الهی و ایمان سرشار مردم و همچنین سابقه درخشان سلحشوری جوانان اِبایی نداریم و از نظارت و بازرسی ممانعتی به وجود نمی آوریم.

وی با بیان "ما نگران بازرسی ها نیستیم"، تصریح کرد: ما امتی قدرتمند هستیم و اطمینان داریم که کار خلاف نمی کنیم. ملت ما جنگ ها را پشت سر گذاشته اند و در میدان ها پیروز شدند. این آنها هستند که بر ملت های خود اتکا ندارند. قدرت که به سلاح نیست، بلکه قدرت به اراده، ایمان، اتحاد، حکیم و فرزانه بودن رهبری یک جامعه است که همه اینها را ما داریم، اما رقبای ما آنها را ندارند. لذا از این جهت اِبایی از نظارت بازرسان آژانس نداریم.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر "در مذاکرات باید به دنبال لغو کامل تحریم ها باشیم"، خاطرنشان کرد: این تحریم ها مبنای انسانی، قانونی، عرفی، شرعی و عاطفی ندارند و اگر غربی ها می خواهند اعتمادسازی شود باید تحریم های ظالمانه ، یک طرفه و بی مبنا را بردارند و اگر این مراحل پیش رفت، در آن زمان نوبت هماهنگی است که در مراحل بعدی باید مطرح شود.

آیت الله صدیقی در ادامه افزود: تأکید می کنم که حضور ما در مذاکرات از موضع انفعال و ضعف نبوده است و ما امروز از هر زمان دیگر قوی تر هستیم و آمریکا امروز از هر زمان دیگر ضعیف تر و ذلیل تر است، لذا مسئله مذاکره نشان می دهد که ایران به عقلانیت تکیه کرده و کسانی که متکی به دلیل و برهانند از مذاکره و مناظره اِبایی ندارند.

وی با بیان "ما اقتدار داریم و مذاکره نیاز جهانی است و نیاز ما نیست"، گفت: اقتصاد فرانسه، آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی، بدهی آنها و بدبختی مردمشان نشان از نیاز جهانی به این مذاکرات است و حضور ما در مذاکرات از موضع اسلامیت، کرامت اخلاقی و اقتدار ماست و لاغیر.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فجایع انفجارهایی که در عراق اتفاق می افتد، خاطرنشان کرد: در تمام این مدتی که یک دولت قانونی با آرای مردم روی کار آمده، انفجارها همچنان ادامه دارد، اما سازمان های بین الملل و مجامع حقوق بشر همواره از مستکبرین حمایت کردند و به داد مظلومان نرسیدند و هیچ وقت بیانیه و قطعنامه علیه کسانی که مرتکب این نوع جنایت ها و شرارت ها می شوند، صادر نکرده اند، ننگشان باد!

آیت الله صدیقی افزود: ادامه این وضع نشان می دهد بقایای بعث مطرود و منفور و تکفیری ها با کمک سرویس های اطلاعاتی صهیونیستی و حکام مرتجع منطقه می خواهند ملت عراق را خسته کنند، اما بدانند ملت عراق با الگو گرفتن از ملت ایران رو به استقامت آورده اند و پایان استقامت و مقاومت پیروزی است و دولت قانونی عراق باید با ابتکارات و روش های جدیدی به جنگ این شرارت ها و انفجارها برود تا این کشور همسایه ما ان شاءالله به سامانی برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج بیت الله الحرام اشاره کرد و اظهار داشت: بخشی از این پیام فقط مختص به حج نبود، بلکه درس هایی است که باید همیشه برای امت اسلامی و جهان اسلام مورد توجه باشد که راه سعادت و برون رفت از بن بست ها است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: رهبر انقلاب در این پیام به آثار و تجربه جمهوری اسلامی ایران اشاره داشتند که ما یک تجربه موفق داریم و توانسته ایم در دنیا پیشرفت کنیم و با پیشرفت در عرصه سیاسی، استقلال، معنویت و فرهنگ مستقل به یک الگو تبدیل شدیم که بیداری اسلامی را به دنبال داشت، اما در این شرایط دشمنان ما با همه ترفندها و امکانات برای سرکوب کردن این حرکت از روش های اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و تبلیغاتی استفاده کرده اند تا امت اسلامی را در درون به خودشان مشغول کنند و این بیداری خنثی شود و به بن بست برسد.

آیت الله صدیقی تصریح کرد: در شرایطی که انقلاب های منطقه جوانه می زنند، بر ماست که بر 2 مسئله توجه کنیم؛ یکی حفظ وحدت و اتحاد است که رهبر معظم انقلاب و سایر مراجع تقلید ما هر صدایی که ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی کند، این صدا را شیطانی، حرام و نامشروع می دانند که از جامعه صهیونیستی و دنیای سلطه و استکبار بلند شده است که قدرت منطقه اسلامی را برنمی تابد.

وی افزود: برخی آخوندهای ملبس به لباس روحانیت چه در این طرف و چه در آن طرف، چماق تکفیر را بلند می کنند و احساسات جامعه اسلامی را علیه یکدیگر مخدوش می کنند، بنای آنها اجرای نقشه های دنیای استکبار است که می خواهند با اختلافات داخلی برای رژیم صهیونیستی حصار امنیت ایجاد کنند و این حرکت از سمت هر گروهی که باشد، نامشروع است و خلاف مصالح امت اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران نکته دوم را شناخت دشمن و تاکتیک های آن دانست و گفت: امروز بر ماست که بدانیم دشمن اسلامی ما استکبار و صهیونیست ها هستند که سرزمین مسلمانان را غصب کردند و از هیچ جنایتی کوتاهی نمی کنند و حتی دانشمندان دیگر کشورها را ترور می کنند. لذا باید چنین دشمنی را شناخت که تاکتیک های این دشمن ایجاد اختلاف، ترویج و توسعه فساد اخلاقی، تهدید و تطمیع نخبگان است. باید این تاکتیک ها را شناخت و زیر بار آنها نرفت و دست برادری را محکم فشرد و با مقابله با فساد اخلاقی و تطمیع و تهدید، نخبگان این کشتی را سالم به ساحل عزت رساند و پرچم این سرافرازی را با دست رهبر عزیزمان به صاحب الزمان بدهیم.

آیت الله صدیقی در پایان خطبه دوم به تأخیرهای شرکت های هواپیمایی اشاره کرد و گفت: بنده قول دادم که این را از تریبون نماز جمعه اعلام کنم، چرا که در سفری که ما برای روز عرفه به عتبات عالیات داشتیم، هواپیمای ما 12 ساعت تأخیر داشت و در دیگر پروازها نیز این چنین است. البته شاید در داخل کمتر باشد.

وی ادامه داد: این تأخیرها واقعاً خسارت بار است و مردم را که زائران اباعبدالله الحسین هستند ناراحت می کند. بنده از وزیر راه و مسئولین فرودگاه ها و شرکت ها می خواهم بیماری تأخیر را علاج کنند که گاهی باعث به خطر افتادن جان بیماری می شود و یا حتی قراردادهای تجاری برخی مردم را لغو می کند و یا حتی گاهی که از ما قول می گیرند به شهر آنها سفر کنیم، باعث می شود که مردم به مسئولین آن جلسه بدبین شوند که نکند آنها را سر کار گذاشته اند و وعده بیهوده داده اند.

امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه این هفته، غدیر را یک تفکر، جریان حماسی، مرزبانی از اصول و فروع دین، حفاظت از ارزش ها، استمرار حرکت انبیا، امید موحدان و یأس دشمنان، چشمه جوشان، مائده الهی، آغاز اسلام و پایان حقیقت تبلیغ نبوی، ارائه الگو، نهادینه کردن رهبری و پرهیز از رهبری ظالم دانست و گفت: امامت زمام دین است و اگر امامت نبود مجموعه دین زمام نداشت و بدون رهبر می ماند، چرا که امامت به امت اسلامی تشکل می دهد و مانند نخ تسبیحی است که دانه دانه مؤمنین با آن به یکدیگر پیوند می خورند و به سمت هدف واحد حرکت می کنند.

آیت الله صدیقی با اشاره به نقش رهبری امام خمینی(ره) گفت: قبل از انقلاب کشور عزت نداشت، اما وقتی امامت با قیام امام خمینی(ره) تجربه شد، دیدید که کشوری ذلیل و توسری خور چه جهشی پیدا کرد.

وی امامت را اساس و شالوده اسلام و قصر مجللی که سایه اش عزت آفرین است عنوان کرد و گفت: امامت ریشه مستحکمی است برای درختی که باید قوی شود و میوه بدهد و شاخه هایش سر به عرش بکشد.

امام جمعه موقت تهران همچنین اسلام را دین مدیریت، جامع نگری و دین زندگی و تشکیلات رفع نیاز مستمندان معرفی کرد و گفت: کسانی که اسلام را منهای مدیریت زندگی، جهاد، اقتصاد و ریشه کن کردن فقر در ابعاد مختلف می دانند، چیزی از اسلام نفهمیدند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه امام پدر یک امت است که کج خلق و تنگ نظر نیست و بلکه مهربان است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در دورانی که در نجف حضور داشتند، از نفت استفاده نمی کردند، چرا که در داخل ایران شرکت نفت در اعتصاب بود و مردم به لحاظ دسترسی به نفت در مضیقه بودند.

وی در خصوص احترام رسول الله(ص) به امیر المؤمنین(ع) نیز اظهار داشت: جابر می گوید که ما خدمت پیامبر بودیم و دیدیم که امیرالمؤمنین به سمت ما می آیند. پیامبر با اشاره به علی(ع) فرمودند که علی و شیعیانش از فائزون هستند و پیامبر خودشان شیعه را نام گذاری کردند.

امام جمعه موقت تهران همچنین ادامه داد: اگر رسو ل الله عرقی بر روی پیشانی امیرالمؤمنین می دیدند، آن را با دستان خود پاک می کردند و بر سر و صورت خود به عنوان تبرک می مالیدند و حتی در یکی از جنگها که علی(ع) به جبهه اعزام شدند، پیامبر برای بازگشت ایشان بی قراری می کردند.

کلید واژه ها: مذاکرات ایران با 1+5


نظر شما :