توافق محرمانه محمود عباس و بشار اسد

۰۳ آبان ۱۳۹۲ | ۱۵:۰۱ کد : ۱۹۲۳۴۱۲ سرخط اخبار

یک پایگاه صهیونیستی از توافق محرمانه «محمود عباس» و «بشار اسد» خبر داد که به موجب آن رئیس تشکیلات خودگردان وعده عقب نشینی فلسطینی هایی را داد که هم اکنون در صفوف گروه های مسلح علیه دمشق مبارزه می کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری حدث؛ پایگاه خبری – صهیونیستی «دبکا» به نقل از منابع اطلاعاتی و امنیتی صهیونیستی نوشت که «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خود گردان و «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه در این هفته به توافقنات محرمانه ای بدون اطلاع «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا و اندکی پیش از دیدار کری با «بنیامین نتانیاهو» در 23 اکتبر در رم، پایتخت ایتالیا دست یافته اند.

کری و نتانیاهو روز 23 اکتبر در رم با یکدیگر دیدار داشتند تا درباره توافقات امنیتی در کرانه باختری و یافتن راه هایی برای پیشبرد گفت وگوهای سازش بحث و تبادل نظر کنند.

این منابع صهیونیستی می گویند که عباس اولین رهبر عربی است که از جبهه عربی تشکیل شده علیه سوریه جدا شده و به توافقاتی به نام فلسطینیانی که در سوریه علیه نظام این کشور مبارزه می کنند، با اسد می رسد.

این منابع توضیح داده اند که توافق عباس – اسد در برگیرنده عقب نشینی عناصر مسلح فلسطینی از صفوف گروه های مسلح و بر زمین گذاشتن سلاح از سوی آنهاست.

آنان می گویند: اگر این توافق واقعا صحت داشته باشد، بدون تردید بر تلاش های آمریکا و روسیه برای برگزاری کنفرانس ژنو 2 و دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران سوریه که قرار است 23 نوامبر آینده برگزار شود، تاثیر خواهد گذاشت.

همان گونه که عقب نشینی فلسطینان از صفوف گروه های مسلح تغییراتی در موازنه قوای نیروهای حاضر در عرصه میدان سوریه به ویژه گروه های معارضی که برای تحریم ژنو 2 برنامه ریزی می کنند، خواهند گذاشت.

این منابع تاکید می کنند که عباس بدون اطلاع آمریکا و اسد نیز بدون اطلاع هم پیمانانش دست به این اقدام زده است.


نظر شما :