وزارت خارجه انگلیس سخنان افخم را تکذیب کرد

۰۱ آبان ۱۳۹۲ | ۱۶:۰۶ کد : ۱۹۲۳۳۲۹ سرخط اخبار

سخنگوی بخش خاورمیانه وزارت خارجه بریتانیا سخنان همتای ایرانی خود مبنی بر بازگشایی سفارت بریتانیا در هشت روز آینده را تکذیب کرد.

رزماری دیویس دیروز در گفت وگو با بهار گفت: لندن این موضوع را تکذیب کرده و موضع ما هنوز انتصاب کاردار غیرمقیم در آینده نزدیک (هفته های آینده) است.

توماس اردبرینک خبرنگار نیویورک تایمز در تهران هم به نقل از سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا در توییتر نوشت که لندن مشتاق ارتقای روابط است. با این حال او افزود: وزارت خارجه بریتانیا به دلیل نگرانی های امنیتی سفارتش را در آینده نزدیک بازگشایی نمی کند.

این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه درباره تعیین کاردار غیرمقیم بین ایران و انگلستان خاطرنشان کرد: پیرو مذاکرات وزرای خارجه دو کشور در نیویورک و پس از آن تماس های بین دو کشور، تفاهم شد که کاردار غیرمقیم برای احیا و ازسرگیری روابط تعیین شود و قرار شد که کارداران غیرمقیم ظرف هشت روز آینده از سوی دو کشور معرفی شوند.

افخم با بیان این که کارداران غیرمقیم به صورت ثابت در پایتخت ها مستقر نمی شوند و در تردد هستند، خاطرنشان کرد: با تعیین کاردار غیرمقیم سفارتخانه های دو کشور بازگشایی می شوند و فعالیت حافظان منافع پایان می یابد.

تهران و لندن از این طریق مراودات سیاسی خود را از سر می گیرند و کارداران غیرمقیم در تردد خواهند بود. سخنگوی وزارت خارجه تعیین کاردار غیرمقیم از سوی دو کشور و استقرار آن ها در تهران و لندن را اولین گام برای بازگشایی سفارتخانه ها برشمرد که به تدریج و در اقداماتی گام به گام روند عادی سازی مناسبات شکل بگیرد.

کلید واژه ها: کاردار غیرمقیم بریتانیا لندن


نظر شما :