پاپ فرانسیس نتانیاهو را به حضور نپذیرفت

۲۹ مهر ۱۳۹۲ | ۱۵:۳۴ کد : ۱۹۲۳۲۴۱ سرخط اخبار

واتیکان روز یکشنبه رسما به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که امکان دیدار پاپ فرانسیس با «بنیامین نتانیاهو» وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، دفتر نخست وزیری اسرائیل پنج روز قبل با صدور بیانیه ای اعلام کرد «بنیامین نتانیاهو» قرار است با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان دیدار داشته باشد. اما حالا با مشخص شدن اینکه از ابتدا چنین قراری تنظیم نشده بوده، این بیانیه مایه شرمساری دستگاه دیپلماسی اسرائیلی ها شده است.

با وجود آنکه بیانیه نخست وزیری رژیم صهیونیستی تصریح کرده بود که نتانیاهو در سفر خود به رم با پاپ دیدار می کند، اما واتیکان اعلام کرده است که پاپ هیچ برنامه ای برای دیدار با نخست وزیر اسرائیل ندارد.

این در حالی است که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سفر اخیر خود به رم به دیدار پاپ رفت. حتی پاپ در این دیدار قلمی به عباس هدیه داد و ابراز امیدواری کرد که معاهده صلح با این قلم امضا شود.

مقامات ارشد در کابینه رژیم صهیونیستی می گویند زمانی که دفتر نخست وزیری هفته گذشته اعلامیه برنامه دیدار را منتشر کرد، در واقع هنوز هیچ قرار تنظیم نشده بود. حتی برخی مقامات اسرائیلی اعلام کرده بودند که نتانیاهو در دیدار با پاپ وی را به فلسطین اشغالی دعوت می کند.

مقامات واتیکان اعلام کرده اند خبر دیدار نتانیاهو و پاپ را اولین بار از رسانه ها شنیده اند و قراری برای این کار نبوده است. دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در چند روز گذشته تمام تلاش خود را کرده تا به نحوی این آبروریزی را جمع کند و از شرمساری بیشتر جلوگیری کند.

به نوشته «هاآرتص» این موضوع حتی به دفتر «یاکوف عامیدرور» مشاور امنیت داخلی نیز کشیده شده است. عامیدرور فشار زیادی را به «رافائل باراک» دبیر کل وزارت خارجه و «زایون اورونی» سفیر اسرائیل در واتیکان آورده است تا بلکه به نحوی این موضوع را حل کنند.

دفتر نتانیاهو حتی تلاش کرده است با واتیکان تماس بگیرد و مقدمات این دیدار را فراهم کند. نهایتا، روز یکشنبه واتیکان رسما به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اطلاع داد که قرار نیست هیچ دیداری میان پاپ و نتانیاهو صورت گیرد.

اورونی تلاش کرده برای وزارت خارجه رژیم صهیونیستی توضیح دهد مقررات واتیکان پیچیده است و ارسال درخواست ملاقات یک هفته پیش از تاریخ مورد نظر، به نوعی توهین به پاپ محسوب می شود. با این حال، از سوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی توبیخ شده است.

با وجود اعلام رسمی واتیکان، دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی بیانیه جدیدی صادر کرده و مدعی شده است که بر خلاف اخبار منتشرشده در رسانه ها، قرار بوده این دیدار انجام گیرد.

کلید واژه ها: پاپ رژیم صهیونیستی واتیکان نتانیاهو


نظر شما :