حضور ۸۰۰ تروریست اروپایی در سوریه

۲۰ مهر ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۶ کد : ۱۹۲۲۷۵۹ سرخط اخبار

یک کارشناس اروپایی با اشاره به حضور حدود ۸۰۰ تروریست افراطی اروپایی در سوریه، از نگرانی دولتهای اروپایی درباره برگشت این گروهها و به راه انداختن عملیاتهای تروریستی توسط آنها در قاره سبز خبرداد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "گیلس د گرچوو" از کارشناسان ضد ترور اروپایی و از گروه کارشناسان بلند پایه این اتحادیه برای روشن کردن مسئله رسوایی جاسوسیهای اطلاعاتی آمریکا از اروپا، در گفتگو با روزنامه "تاگس اشپیگل"، به مسئله حضور گروههای تروریستی اروپایی در سوریه پرداخته و گفت: یکی ازگروههای تروریستی حاضر در سوریه جبهه النصره است که بسیار نزدیک به گروه القاعده بوده و از قدرت نظامی و انسجام بالایی برخوردار است. از طرفی ما می توانیم بگوییم که اسلامگراهای افراطی، حمایتهای زیادی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دریافت می کنند. این دو مسئله سبب می شود که تروریستهای افراطی در سوریه بتوانند نیروهای فراوانی را از خارج استخدام کنند.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از تروریستهای اروپایی در سوریه و در بین گروههای شورشی نبرد می کنند؟ گفت: ما باید از بیش از 800 تروریست اروپایی در سوریه سخن بگوییم که البته مرتبا رفت و آمدهایی بین اروپا و سوریه می کنند، مثلا اخیرا گروهی از این اسلامگراهای تروریست افراطی به اروپا برگشته اند.

این کارشناس اروپایی در بخش دیگری از این گفتگو خاطر نشان کرد که بسیاری از تروریستهای افراطی که از اروپا به سوریه رفته اند، از کشورهای فرانسه، انگلیس، ایرلند، آلمان،هلند، بلژیک، سوئد و دانمارک هستند.

"گرچووگ" در بخش دیگری از گفتگو با "تاگس اشپیگل"، در پاسخ به این پرسش که خطر اینکه تروریستهای افراطی بعد از برگشت خود از سوریه عملیاتهای تروریستی را در اروپا طراحی کنند چقدر است؟ گفت: این نگرانیی نیست که تنها من آن را مطرح کنم، بلکه وزرای کشور بسیاری از دولتهای اروپایی بر این مسئله تاکید دارند که کشورهایشان باید خود را برای حملات تروریستی بعد از برگشت این گروهها آماده کنند.

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :