ادامه اتهام‌زنی‌های نتانیاهو به ایران

۱۹ مهر ۱۳۹۲ | ۲۰:۵۱ کد : ۱۹۲۲۷۳۴ سرخط اخبار

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت وگو با یکی از روزنامه های آلمان ضمن مقایسه ایران با کره شمالی بار دیگر مدعی شد تهران در پی ساخت بمب اتم است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل با نزدیک شدن به زمان برگزاری گفت وگوی هسته ای غرب با ایران در گفت وگو با روزنامه آلمانی «فرانکفورترآلگماینه» گفت که انتظار ندارد که در جریان این گفت وگوها نتیجه ای بیش از توافق سطحی با ایران داشته باشد.

خبرنگار این روزنامه آلمانی از وی پرسید که چرا اسرائیل در شرایطی که آمریکا و اروپا به گفت وگو های هسته ای امیدوارند، یک جانبه ایران را تهدید می کند گفت که مخالف دستیابی به راهکاری دیپلماتیک در حل مسئله هسته ای ایران نیست اما ایرانی ها می خواهند بمب اتم داشته باشند و وی در آمریکا این موضوع را گفته است.

نخست وزیر اسرائیل مدعی شد که ایرانی ها می خواهند تحریم ها را کمی کاهش دهند و در مقابل با توافقی سطحی بتوانند امکان  ساخت بمب اتم را به دست آورند.

وی در ادامه با اتهام زنی به ایران و تشبیه این کشور به کره شمالی، خطر ایران را 5 برابر بیشتر از کره شمالی دانست.

فرانکفورترآلگماینه از نتانیاهو پرسد که آیا از دید وی ایران نباید انرژی هسته ای داشته باشد که نتانیاهو در مقابل گفت: « ایران حق دارد تا انرژی هسته ای را برای اهداف غیرنظامی دارد. در دنیا 17 کشور هستند که این کار را بدون غنی سازی انجام می دهند. هر (کشوری) که اورانیوم را غنی می کند، قصد دارد بمب اتم بسازد.»

وی در ادامه از ساخت راکتور آب سنگین به عنوان دلیل اثبات ادعای خود یاد کرد.

وی بر لزوم کوتاه بودن مدت مذاکرات تاکید کرد.

کلید واژه ها: بمب اتم


نظر شما :